2018. december 29., szombat

Karácsony és év végi összegzés

Sziasztok! Ebben a bejegyzésben megosztom veletek a karácsonyi szerzeményeket (2 könyv lemaradt a képről, és azóta még 3 könyvet beszereztem) és pár dolgot a 2018-as évemről, ez egy kicsit személyesebb része lesz. Természetesen külön kitérek az olvasásra is. Továbbá lesz egy kis előretekintés a jövő évre.

Karácsonyi könyv haul:

Soknak tűnik,de jó párat magamnak vettem az elmúlt 2 hónapban, nézzük először azokat:

  • J.K.Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone Illustrated Edition
  • J.K.Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets Gryffindor Edition
  • J.K.Rowling: Legendás állatok és megfigyelésük filmkalauz
  • Michael Kogge:Legendás állatok és megfigyelésük - Képes kalauz
  • Michael Kogge:Legendás állatok és megfigyelésük - Filmkalauz
  • Tahereh Mafi: The Very Large Expanse of Sea
  • Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses 


A szüleimtől:

  • Elle Kennedy: The Goal-A cél
  • Erin Watt: Cifra Palota
  • Jenny Han: Örökkön-örökké:Lara Jean
  • K.A. Tucker: One Tiny Lie: Egy kis hazugság
  • Mary Alice Monroe: Déli karácsony


A papámtól:

  • V.E.Schwab: Egy sötétebb mágia
  • V.E.Schwab: Gyülekező árnyak


Ajándékutalvány és libris csere:

  • Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a holdvilágban
  • Jessica Townsend: Nevermoor
  • Katie Fforde: Vidéki menedék

Jöjjön az évösszegzés.

New year — a new chapter, new verse, or just the same old story? Ultimately we write it. The choice is ours. - Alex Morritt

Az olvasás terén 1 és fél könyvre vagyok az 50 könyvtől, 2015-ben sikerült utoljára 50 könyv közelébe jutni,sőt túl is jutni azon, akkor 57 könyvet sikerült elolvasnom. Nagyon örülök neki,hogy sikerült ennyi történetet megismernem, elolvasnom. Voltak amiket kevésbé szerettem, volt amiket pedig nagyon imádtam.
TOP 3 olvasmányom idén:
1. Christelle Dabos: A tél jegyesei

Az értékelésem ITT olvasható róla. 

2. W. Bruce Cameron: Karácsonyi kutyavásár 

Mindenképpen szeretném újraolvasni jövőre, nagyon megható és elgondolkodtató volt számomra. Valószínűleg részletesebben is fogok írni róla. 

3. Brittainy C.Cherry: Az vagy nekem sorozat

Eddig a második a kedvencem, a harmadik részt még nem olvastam el,de nagyon szeretem ezt a sorozatot. Annyi érzelmet kiváltottak belőlem, sírtam,nevettem, összeszorult a szívem,mosolyogtam és még sorolatnám, nagyon megmozgatott. Nem szeretem a Rubin Pöttyös könyvek nagy részét, valahogy kevés olyat találok ami tetszik és amilyen témáról még nem olvastam. Ezeket a történeteket is " Rubin Pöttyösnek" mondanám, nehéz sorsú,megtört lelkű szereplőkkel,de valahogy teljesen más, sokkal igazibb és valóságosabb. Nagyon ajánlom és hamarosan jön a 4. rész,nagyon várom azt is. 

2018

Nem könyvek terén ez az év nehéz volt számomra. Nagyon sok kudarc, pofon ért amire legrosszabb rémálmaimban sem gondoltam, az elmúlt évek alapján egyszerűen nem tudtam elképzelni,hogy pont én kerülök olyan helyzetbe, hogy nem vesznek fel egyetemre. Pedig megtörtént. A 12. osztály kikészített, vagy lehet,hogy már előtte is ki voltam készülve,de valami nagyon nem működött jól. Az érettségi idejére annyira elfáradtam és kimerültem,hogy alig volt energiám,nem úgy teljesítettem,ahogy elvártam volna magamtól és ahogy elképzeltem. Félreértés ne essék, nem buktam meg, 5-ös érettségiket írtam a matek és az emelt kémia kivételével, azok 4-esek lettek és a matek 5-ös csak pár pontocska hiányzott. De az orvosihoz ez nem volt elég. Ezt a kudarcot hihetetlen nehéz volt feldolgozni és túllendülni rajta, sokat sírtam, kicsit bele is csúsztam a depresszióba,de egyik nap gondoltam egyet és elhatároztam,hogy jobban leszek. A nyárra még ezt belevéve is azt mondhatom,hogy jó volt. Sokat találkoztam a barátnőimmel, nagyon szép helyeken jártam. Aztán októberben-november még egy kör emelt biosz és kémia következett. A kémia jól sikerült, sikerült vele javítanom és láttam is a fejlődést,mert augusztus vége óta készültem. A biosz viszont nem úgy sikerült,úgyhogy abból lesz még egy köröm. Nem is bánom,mert végre megint tanulhatok,lehet furán hangzik,de én nem szeretek egy egész éven át keresztül semmit tenni. Közben januárban elkezdek vezetni meg olaszt tanulni. Végre úgy érezhetem,hogy valami hasznosat csinálok. Nem mondom,néha nagyon jó olvasni és sorozatot nézni egész nap, főleg ezután az év után,de jó tanulni és fejlődni is. Legalább úgy érzem,hogy valamit csinálok, valamerre haladok. Ugyanakkor az év kudarcai,pofonjai ellenére úgy gondolom,hogy ideje volt pofára esnem és rájönnöm,hogy változtatnom kell magamon, a gondolkodásomon és a tanulási szokásaimon. Én a tipikus utolsó utáni pillanatban tanulós vagyok,emiatt vagy nem alapos az a tanulás, vagy nem fejezem be. "Szerencsére" elég nagy volt az a pofon,hogy észhez térítsen,mert az októberi érettségikre sokkal következetesebben és jobban tudtam készülni,remélem májusra és egyetemre még jobb lesz. 
Sok mindent tanultam magamról, az életről és annak igazságtalanságairól is, de kellettek ezek a leckék,hogy a jövő év még jobb legyen és megvalósítam a céljaimat. Hálás vagyok ezért az évért is, de örülök,hogy vége van és tiszta lappal kezdhetek. 

The new year stands before us, like a chapter in a book, waiting to be written. - Melody Beattie

2019 

Ahogy már írtam céjaim közt szerepel a jogsi megszerzése, olasz tanulás és végre az egyetem is. Izgatottan várom,hogy mit hoz az új év,merre sodor és milyen lehetőségeim lesznek. 
5 dolog amit szeretnék elérni: 
  • jogsi
  • olasz nyelvvizsga
  • egyetemi felvételi végre 
  • többet edzeni, figyelni magamra 
  • legalább egyszer külföldre utazni


Olvasás terén pedig szeretnék legalább ugyanennyit olvasni, ha nem többet. 
Szeretnék az instagram oldalamra még jobb képeket készíteni és még több emberhez jutni, a blogon pedig több bejegyzést írni természetesen. 

Így is hosszú lett a bejegyzés, abba is hagyom a dumálást. Remélem nektek sikeresebb évetek volt,mint nekem. Írjátok meg kommentben a kedvenc dolgaitokat az évből. 
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek! Kívánom,hogy valósuljon meg minden célunk és álmunk! :) 



2 megjegyzés:

  1. Tapasztalatból ne ad fel. Vicces volt olvasni a soraid mert ugyanezt éltem át. Engem sem vettek fel elsőre az orvosira. Halasztottam színházba dolgoztam újra érettséfiztem. 10 pontal a ponthatár felett voltam aztán hupsz 30 at ugrott és ennyi volt tavaly se kerűltem be,de!
    Nem bántam meg bár 7 éves korom óta az volt az álmom a halasztott v volt életem legjobb éve.Megismertem a párom és valahogy helyre kerültem. Nekem kellett az az egy év. Végűl kémia biosz tanáei szakon kötöttem ki amit imádok és nem bánom hogy ide kerültem mert ez nem egy b terv volt ami kényszer választás volt. Egy jó tanács nézz körül. Van ismerősőm aki 4szere jutott csak be viszont te érzed meddig tudsz kapaszkodni az álmodba és mikor engeded el. Mindeneset nagyon drukkolok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nem adom fel, most ősszel én is voltam érettségizni, sikerült 15 pontot javítani,de májusban lesz még egy kör biosz. Nekem a másik opcióm a gyógyszerész, attól sem lennék annyira elkeseredve. Most fogok elkezdeni vezetni meg olaszt tanulni,meg igazából a 12. után kell is egy kis pihenő,hogy normális lelki állapotban tudjak nekikezdeni akárminek is szeptemberben,ne mint egy űzött vad. Örülök,hogy végül jól alakult neked is. Az biztos,hogy jó biosz-kémia tanárra szükség van. Köszönöm.❤

      Törlés