2018. december 7., péntek

Plázafoglyok - Könyvajánló




Fülszöveg: Nincsenek ​sokan a vetítésen, csak heten. Ismerősök és ismeretlenek. Ott lehetnél te is nyolcadikként, a pláza mozifoteljébe süppedve, sós popcornra üdítőt szürcsölve. Ne bánd, hogy nem jöttél, mert mire véget ér a film, a pláza megremeg… Szétesik a kép, és eltorzul a valóság. Mi történik? Kinek mi a célja velük? Egy biztos, ki kell jutniuk valahogy. Bárhogy, csak élve. Ők, heten egymásra utaltan, de akár egymáson áttaposva küzdenek, és ami itt történik, örök titkuk marad. Barátság és szerelem szövődik köztük, árulás nehezíti a menekülésüket, a számtalan veszélyes kaland után pedig mindannyiukban átértékelődik a „tökéletes plázakör” fogalma. Már ha sikerül életben maradniuk. Keletkezésében is különleges könyv a Plázafoglyok. Együtt vacsorázott hét ifjúsági író, sokan ott találkoztak először személyesen. Megszületett a könyv cselekményének váza, mindegyikük kapott egy karaktert, és szereplője bőrébe bújva írta a történetet, majd egy izgalmas pontnál megszakítva továbbadta a stafétát szerzőtársának. Így lett írónként öt fejezet, öt kör, öt szédületesen jó, tökéletes plázakör.


Először is nagyon köszönöm a Betűtészta kiadónak a recenziós példányt. A fülszöveg nagyon felkeltette a figyelmem,kíváncsi voltam,hogy mi sül ki abból,hogy 7 tinédzser a plázában, sőt igazából egy másik univerzumban ragad és valahogyan vissza kell jutniuk a saját világukba.
A könyv keletkezése is különleges, ahogy a fülszövegben olvashatjuk 7 író tollából származik a történet. Mindegyikük kapott 1 szereplőt akinek a szemszögéből meg kellett írnia a történetet egy darabkáját. Már emiatt is nagyon érdekelt a könyv, hogy hogyan tudták 7 különböző írót írását "összemosni" egységes történetté. Azt kell mondjam,hogy nagyon jól sikerült.
A könyv vastagsága kicsit meglepett, kicsit nagyobb terjedelmű könyvet vártam.
Ha őszinte leszek nem tudom,hogy magamtől mikor vettem volna kezembe a könyvet,mármint érdekes a fülszöveg,de annyi könyv van a várólistámon,hogy sose érek a végére. Vannak olyan könyvek is rajta amik már évek óta érdekelnek,de csak még mindig nem jutottam el az elolvasásukig.

Tehát adott nekünk 7 szereplő: Niki,Amina alias Mimi, Áron, Tamara alias Tara, Kristóf, Yano és Bori. 3 csoportra oszthatjuk őket, Niki és Mimi, Áron, Tamara,Kristóf és Yano és utoljára Bori. A csoporton belüliek ismerik egymást, de a többiekkel nem,csak a moziban találkoznak.
Nikit le tudtam volna ütni, ő volt a tipikus ostoba picsa. Ez a póló nem jó, az a nem tudom mi se jó, mert nem "Bershkás". Oké,mint a képen is látható én is ezekben a boltokban vásárolok,de szimplán azért,mert máshol nem igazán találok olyat ami tetszik. De amúgy utálok vásárolni, kivéve könyvet és lakásdekort, ruhát felpróbálni meg még jobban utálok. Mimi kicsit kattant szegényem... hát  előfordul. Áronnal nem volt baj, szimpatikus srác volt...
Tamara meg Kristóf is elég okés volt, Yano néha kikészített, Bori meg ilyen wtf volt, néha kedveltem, néha lecsaptam volna.
Alapvetően az ötlet tetszett, másik dimenzió, egy istennő aki áldozatot akar... Néha viszont nem értettem,hogy most hogy is történt valami meg miért történt. Most akkor ki látja az adott dolgot meg ki nem. A végén meglepődtem, mármint én naivan azt hittem,hogy ahogy a mondás tartja "Ami Vegasban történt,az Vegasban marad", de itt nem maradt a másik dimenzióban.

Összességében kellemescsalódás volt, kicsit féltem amikor elkezdtem,de végig érdekelt,hogy mi lesz a történet és hogy sikerül megoldani az adott helyzetet.
Ezek után nem szívesen megyek moziba vagy plázába.:DDD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése