2023. április 4., kedd

Alicia Munoz: Ne agyald túl a párkapcsolatod - Könyvajánló

 Sziasztok! A mai bejegyzésben egy újabb önfejlesztő könyvet mutatnék be nektek. 


Ugyan a címben a párkapcsolat szó szerepel, szerintem egyedülállóknak is nagyon hasznos lehet ez a kötet, én is egyedülállóként olvastam. 
Biztos vagyok benne, hogy a túlagyalás mindenkit elér legalább egyszer az életében, ha nem a párkapcsolatban akkor az élet más területén. Én magamon sokszor észrevettem már, hogy egy-egy stresszesebb időszakban nagyon túl tudom gondolni az egész helyzetet, vagy ha épp hirtelen nem tudok megoldást találni egy problémára akkor is a legrosszabb kimenetelt vázolja fel az agyam, hála a negatív gondolatoknak. A kiadónak van általános túlgondolással foglalkozó könyve, de most mégis inkább a párkapcsolati verzióra voltam kíváncsi. 

Maga a könyv könnyen olvasható, nincs tele idegen szaknyelvi szavakkal, amik vannak, azt is megmagyarázza az író, így tényleg mindenki számára befogadható és érhető a történet, ami szerintem az önfejlesztő könyveknél kimondottan fontos, én sem szívesen olvasok olyan könyveket, amik tele vannak olyan szakzsargonnal, amihez én egy kukkot sem értek, úgyhogy ez is egy plusz pont a könyvnek. 
A vastagsága ne tévesszen meg, lehet, hogy egy apró könyvnek tűnik a maga 200 oldalával, de tényleg sok hasznos információt tartalmaz. 

A könyv 10 fejezetre van osztva, ezen belül találunk információt és leírást az adott fejezet témájáról, illetve egyéni és páros feladatokat is, amelyek szerintem nagyon jók. A férfiakat általában nehezebb rávenni, hogy ilyesmikkel foglalkozzanak, de szerintem tök hasznos lehet a kapcsolatra nézve, ha akár közösen, akár külön, de a közös feladatokat is megoldják a párok, de nyilván az egyéni feladatok is hasznosak. Ezekkel a feladatokkal sokkal jobban elmélyül az infó és az, hogy hogyan tudjuk egy adott helyzetben irányítani a gondolatainkat. Nem kell nagyon extra dolgokra gondolni, tényleg egyszerű feladatokon keresztül lehet tanulni.
Az is nagyon tetszett, hogy ebben a 10 fejezetben 10 különböző pár példáján keresztül ismerhettük meg ezeket a szituációkat és viselkedésformáknak, így könnyebb magunkon is észrevenni, ha például ugyanazok a gondolatok megfordulnak a fejünkben, így sokkal könnyebben emészhető és befogadhatóbb a kötet. 

Szerintem fejlődni mindig lehet és kell is, még akkor is ha az ember úgy érzi, hogy minden szuperül alakul. Én bátran ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy egészséges kapcsolatban élni és elhagyni ezeket a túlgondolós dolgokat. 



Nagyon köszönöm a könyvet az Édesvíz kiadónak! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése