2020. augusztus 1., szombat

Rupi Kaur: a nap és az ő virágai - Könyvajánló


Köszönöm a recenziós példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!

Rupi Kaur a könyves világ egyik legmegosztóbb személyévé vált munkásságával együtt az utóbbi időben, vagy nagyon szeretik, vagy nagyon utálják. Vajon én melyik csoportba tartozok?! 

Ha mindenképpen választani akarok, akkor az előbbi tábor pólóját venném magamra, de nem mondanám a könyv minden egyes oldalára, hogy imádtam, inkább bizonyos részeit emelném ki.
A könyv 5 fejezetből áll: hervadás, elhullás, gyökerezés, növekedés és virágzás. Egy virág életciklusát állítja párhuzamba az emberi lélek változásaival valamilyen trauma, sérelem után. Ahogy a virágot érő trauma a hervadását eredményezi, úgy egy minket érő sérelem is ledönt minket a porba és a fájdalom, szenvedés fázisai után a gyógyulás és virágzás útjára lépünk. Az életút mellett egyes fejezetek bizonyos élethelyzeteket és témákat is lefednek, újabb megosztó témát, az elvándorlás és bevándorlás témakörét járja körül az írónő, ami sokkal több embert érint, mint gondolnánk és sokkal komolyabban, mint a kerítésnél lévő balkáni emberek, de ez nem egy politikával foglalkozó blog, úgyhogy ebbe nem is kívánnék belemenni, de minden éremnek két oldala van...Örülök, hogy belekerült és az írónő ilyen tabutémáktól sem riad vissza, mert ezekről is muszáj beszélni.
A kedvenc fejezeteim a növekedés és a virágzás voltak, nagyon sok számomra is motiváló illetve elgondolkodtató oldal volt, néhány oldal elolvasása után kicsit le is tettem a könyvet, elgondolkodtam, hogy mennyire igazak rám is ezek, ha belegondolok...

Az utóbbi években a social média betört a mindennapjainkba és átvette az uralmat, mindent meg akarunk osztani, mindent tudni akarunk és amit ott látunk azt tekintjük ideálnak és követendő példának. Ezt a bekezdést már egyszer megírtam, de a sokan kértétek instagram oldalas "botrány" után úgy gondoltam, hogy arról is megemlékeznék itt. Ha esetleg lemaradtatok erről, akkor röviden összefoglalnám. Nem is olyan régen megjelent ez az oldal instán és elkezdett megosztani bakikat, kínos jeleneteket ismert youtuberek, influencerek videóiból illetve számos turpisságot, hazugságot leleplezett. Sokan hangot adtak, hogy ez miért is káros, míg egy szép napon eltűnt az oldal. Amikor először hallottam róla belőlem is ellenérzéseket váltott ki és nem is követtem, nem is néztem. A napokban néztem végig, amiket megosztottak. Szerintem mindenkiről lehetne csinálni egy kínos videót és összevágni úgy a mondanivalóját, hogy gáz legyen. Nem ezzel akarlak untatni titeket, csupán azért említem meg itt és ennél a könyvnél, mert nem szabad elhinni mindent, amit instán látunk. Nem minden olyan szép meg fancy, mint ahogy ezek a legtöbb influencer bemutatja. Ezzel oda szerettem volna jutni, hogy a közösségi médiában látott dolgokat kellő kritikával kell vizsgálni, mert nagyon gyorsan romba döntik a fiatalok önbizalmát, illetve nem csak a fiatalokét, de ők azok, amik még keresgetik önmagukat és nagy károkat tudnak okozni az ezeken a platformokon látott dolgok. Ugyanakkor én rengeteg embernél láttam rupi kaur kötetet és ha csak egy kicsit elgondolkodnak azon, amit olvasnak és még több ember kezébe veszi, akkor megérte. Még egyszer mondom, hogy nem hibátlan és nekem sem vált kedvenccé minden egyes oldal, de láthatjátok, hogy azért jó pár post-itet felhasználtam.:D 


 
A legnagyobb kedvencemet idézném: 
„csilliódolláros iparág omlana össze
ha elhinnénk hogy már elég szépek vagyunk”   

Nagyon elgondolkodtató, hogy mit meg nem teszünk/veszünk, hogy megfeleljünk a közösségi média által kialakított ideális képnek, sokszor tudat alatt is. 

Olvastátok már? Mit gondoltok róla? Ha van kedvetek írjátok meg kommentben!:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése