2023. augusztus 7., hétfő

Lynn Painter: Jobb mint a filmeken - Könyvajánló

 

 Sziasztok! Elolvastam az első Lynn Painter könyvemet, ami teljesen beszippantott úgyhogy biztosan nem ez volt az utolsó könyvem az írónőtől. Köszönöm szépen a Kossuth kiadónak a lehetőséget!

Fülszöveg:  

Az ​örök álmodozó Liz Buxbaum szíve már gyerekkora óta Michaelért dobog. Azonban szerelme mindig hűvös és távolságtartó volt vele, idővel pedig elköltözött egy másik városba. Amikor a fiú visszatér, Liz mindent megtesz, hogy az áhított szerelem végre beteljesüljön, és Michael legyen a partnere a szalagavató bálon. Célja elérése érdekében még a szomszéd sráccal, Wesszel is összehaverkodik, akivel pedig gyerekkoruk óta folyton csak borsot törnek egymás orra alá. Liz abban bízik, hogy Wes jóbarátja Michaelnek, és majd segít összehozni vele a régóta vágyott, romantikus randevút.

Miközben mindent elkövetnek, hogy Michael felfigyeljen Lizre, a lány azon kapja magát, hogy egyre jobban megkedveli West, és egyre közelebb kerülnek egymáshoz a fiúval. Bár Liz azt hiszi, mindent tud a tökéletes randiról és a romantikus szerelemről – hiszen nincs olyan romantikus film, amelyet ne látott volna legalább százszor –, egy idő után úgy érzi, át kell értékelnie mindent, amit korábban gondolt a boldogságról. Mert hiába Bridget Jones minden jótanácsa, hiába a 10 dolog, amit utálok benned humoros pillanatai vagy a Kate és Leopold tündérmesébe illő története, a valóság mindig sokkal fordulatosabb és emlékezetesebb, mint a filmek. És persze igazabb is.

Rendeld meg ITT kedvezményesen!



A Jobb,mint a filmeken egy young adult romkom történet, úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek, aki nincs oda a spicy jelenetekkel teli könyvekért, de mégis szeretne egy igazán szórakoztató romantikus sztorit olvasni. 
A szórakoztató jelenetek mellett komolyabb témák is megjelennek a történet során pl. szülő elvesztése, nevelőszülőkkel való viszony, amelyeket szerintem remekül megoldott az írónő. 

A főszereplőnk Liz egyedi, kicsit különc, főleg az öltözetét illetően, és nagyon odavan Michaelért, aki visszatért az iskolába. Liz úgy érzi itt az ideje becserkészni, ehhez kieszel egy tervet, aminek végrehajtásához az ellensége, Wes segítsége szükséges. 

Wes lett a kedvenc karakterem, nagyon vicces, de közben figyelmes és édes, abszolút álompasi. Lizzel már régóta “ellenségek”, folyamatosan harcolnak A parkolóhelyért és nem riadnak vissza a durvább tréfáktól sem, ennek ellenére Liz kénytelen elviselni Wes társaságát, ha Michaelhez közelebb akar kerülni. 
Viszont minél több időt töltenek együtt annál bizonytalabb lesz Liz azt illetően,hogy vajon tényleg Michael kell-e neki, vagy az általa imádott romkom filmekben idealizált nagy Ő mindvégig az orra előtt volt?! 

Aki ismer tudja, hogy elég annyit mondani nekem,hogy enemies to lovers és én már ugrok is. Nagyon szeretem az ilyen történeteket, most sem volt másképp.
Liz és Wes közös jeleneteit imádtam olvasni, tetszett, hogy egyre inkább megismerik egymást, megnyílnak egymás felé és kialakul köztük a szorosabb kapcsolat. A vásárlás illetve a titkos helyen találkozás voltak talán a kedvenceim, de nehéz kedvenc jelenetet választani, mert tényleg minden sorát élveztem az olvasásnak.

Említettem, hogy West mennyire szerettem, Liz is abszolút szerethető karakter volt. Nem volt hibátlan, de úgy gondolom, hogy a hibái ebben a korban teljesen normálisak. Anyukáját egy balesetben elvesztette, nevelőanyja Helena egy abszolút pozitív karakter. Nem akarta átvenni az Anya szerepet, csak közelebbi kapcsolatot akart kialakítani Lizzel, amit Liz eleinte nem vett jó néven. Ahogy telt az idő ő is realizálta, hogy Helena mit szeretne és igyekezet nyitni felé, ami szerintem szimpatikus és fontos.

A zene is fontos szerepet kapott, Liz nagyon szeretett mindenhez lejátszási listát készíteni, ez volt a legfőbb szenvedélye és ezzel is szeretne foglalkozni, így természetesen készült egy Wes és Liz lejátszási lista is, amit spotifyon meg is tudtok hallgatni. Én is hatalmas zenerajongó vagyok, nem telik el nap úgy, hogy nem hallgatom a kedvenc számaimat. Külön plusz pont a Taylor Swift dalszövegért, én is imádom.:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése