2023. augusztus 13., vasárnap

Judy I. Lin: Méreggel átitatott varázslat - Könyvajánló

Sziasztok! Ma Judy I. Lin könyvéről írnék nektek. Nagyon köszönöm a 21. Század Kiadónak és Finy Petrának a lehetőséget!


Fülszöveg: 

Korábban ​büszke voltam a kezemre. Most, ha megpillantom, csak arra tudok gondolni: ezzel a két kezemmel temettem el anyámat – így kezdődik ez a fiatal felnőtteknek szóló történet. 

Nem elég, hogy elveszítette az édesanyját, Ning azzal is tisztában van: az ő hibája volt. Teát főzött, amelyről nem tudta, hogy méreg van benne – és az édesanyja ezt itta meg, ebbe halt bele. A tea, amiben méreg van, most Ning testvérét, Shut is elveheti Ningtől.

A lány értesül róla, hogy a teafőzés ősi, varázslatos művészetében mérik össze erejüket a királyság legnagyobb tudású teafőző mesterei, ezért ő is odautazik, hogy részt vegyen a versenyen. A győztes egy kívánságát a királykisasszony teljesíti – Ningnek talán ez az egyetlen esélye, hogy megmentse testvére életét.

A királyi udvart azonban csalárdság és ármányok szövik át – felbukkan egy jóképű, rejtélyes fiú, akinek megdöbbentő titkai vannak. Ning egyre mélyebben belekeveredik valamibe, és mire észbe kap, már nagyobb veszélyben van, mint testvére, Shu.

Rendeld meg ITT.


 A csodaszép borító és az izgalmasnak ígérkező fülszöveg rögtön felkeltette az érdeklődésem, majd megláttam, hogy a kiadó milyen csodálatos élfestéssel hozza el nekünk a könyvet és szerelmes lettem. Ha csak a külsőt kellene értékelni akkor 10000000 csillagot adnék, mert tényleg öröm ránézni erre a könyvre, biztosan olyan helyre kerül a polcon, ahol a csodás élfestés is látható. De térjünk is a könyv belsejére, mert van miről beszélni. 

A történet nem indul túl derűsen, hiszen Ning eltemeti édesanyját és a húga is betegeskedik, ezért útra kell, hogy megmérettesse magát a birodalmi versenyen, abban a reményben, hogy a húgának is talál valami ellenszert. Ninggel együtt mi is útra kelünk Jia tartományba és bevezet minket a teakészítés és mágia csodálatos és izgalmas világába. Nem olvastam még ilyesmi könyvet, így a nevek megjegyzése kicsit nehézkes volt, bele kellett rázódnom. 

Az első 200 oldalon kicsit lassan rágtam át magam, nem szippantott be annyira, mint vártam sajnos, de a könyv második fele viszont annál izgalmasabbra sikerült. Amíg az első felét kb 3 nap alatt olvastam el, addig a maradék 150 oldalt majdnem egyben nyomtam le, annyira felpörögtek az események és tudni akartam mi lesz a karaktereinkkel. 

Ha már a karaktereket emlegettem, beszéljünk róluk is. Ning elég ambivalens, csapongó karakter volt, néha maga sem tudta miért csinál mit és miért jött a palotába egyáltalán. Voltak jobb pillanatai, amikor igazán bátor és belevaló volt, úgyhogy van benne potenciál, kíváncsi vagyok, hogy a második részben milyen irányba megy a személyisége. 

A Jia tartományba vezető úton találkozott Liannal, aki szintén a versenyre igyekszik, úgyhogy barátokká, szövetségesekké váltak, amely az egész történetet végigkísérte. A másik fontos és nagyon érdekes karakter Kang volt, aki tényleg összetett karakter volt a javából, nála tényleg nem lehetett tudni, hogy mi a következő lépése és kinek az oldalán áll.  Az uralkodónő Zhen is kedvelhető volt számomra, két lábbal járt a földön, próbálta megfejteni a császár halálának okát és a mérgezéseket elkövető kilétét. Segítője Ruyi is fontos szerepet kapott a későbiekben. 

A történet intrikával, rejtéllyel és izgalommal teli, ahogy említettem különösen a történet második felére pörögtek fel az események, engem itt tudott végre beszippantani a történet. Kicsit kapkodni is kellett a fejünket, hogy követni tudjuk mi történik. Zajlott a verseny is, amiért végső soron Ning útnak indult és szépen menetelt előre, annak ellenére, hogy nem egyszer akartak neki keresztbe tenni, de sikerült felül emelkednie és bejutni a fináléba. Már maguk a verseny körüli dolgok is szolgáltak bőven izgalmakkal, de a birodalmi viszályok és rejtélyek extrán megfűszerezték a dolgokat, különösen az utolsó 50 oldalon, ahol borult minden. Ha nem lenne elég izgalom, akkor a történet egy borzasztó függővéggel zárult, így muszáj lesz a folytatást is elolvasnom.:)

Összességében nem volt ez egy rossz könyv, főleg miután tényleg elkaptam a fonalat, nekem erősen 4 csillag és tuti olvasni fogom a folytatást a függővégnek hála.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése