2019. július 14., vasárnap

Iain Reid: Azon agyalok,hogy ennek véget vetek - Könyvajánló




Köszönöm az Athenaeum kiadónak a recenziós példányt!

Wow ez nagyon erős volt. Most olvastam újra az utolsó 40 oldalt,mert elsőre nem igazán tudtam megérteni, mostmár egy kicsit tisztább. Egyelőre csak ismerkedő fázisban vagyok a pszichothrillerek világával,de amiket eddig olvastam tetszettek,szóval az ismerkedést folytatni fogom.
Ez egy nagyon rövidke könyv,de annál nyugtalabb és feszültebb. Tényleg azt vettem észre magamon,hogy nyugtalanná tesz és egyre feszültebben lapozok a következő oldalra. Ezt nem negatívan gondoltam, ilyen érzéseket még egy könyv sem váltott ki belőlem. Persze sokszor voltam már izgatott és alig vártam,hogy végre hazajöjjek a suliból és folytathassam a könyvem,de "negatív" érzésekkel még egy könyvnél sem éreztem.
Egy lány belsó monológjából ismerkedünk meg az eseményekkel. Furcsa,de a lánynak nem tudjuk meg a nevét. A kiindulási helyzet az,hogy ez a lány kocsiban ül a barátjával, Jake-kel és a fiú szüleinek farmjára igyekeznek. Közben visszaemlékezések szakítják meg a jelen idejű eseményeket. Megtudjuk,hogy van egy telefonbetyár,aki a lányt zaklatja már egy jó ideje. Mindig ugyanazt mondja neki "... Csak egyetlen kérdés. Egyetlen kérdésre kell választ adni."

A farmon töltött pár óra nagyon creepy és furcsa volt, én szerintem 10 perc után elmenekültem volna. Nagyon nyomasztó volt. Hazafele pedig egy iskolánál meglátnak egy autót,ahol Jake úgy dönt,hogy megnézi mit keres valaki éjjel pont egy iskolában. Itt teljesen átalakult a történet. Csak kapkodtam a fejem és féltem,hogy mi lesz a végkifejlet.

Az elején lassabban haladtam, aztán a második felét egyben ledaráltam,mert muszáj volt megtudnom,hogy hogyan végződik. 

A történetet továbbá jövő idejű kis intermezzók szakítják meg végig,melyek előrevetítik,hogy valamilyen tragédia történik és ezekből a részekből visszafejthetjük a dolgokat és annak a személynek a kilétét. 

Összességében nagyon örülök,hogy elolvashattam, ha meguntátok a kicsi szokványos pszichothrillereket vagy érdekelne az ilyen jellegű könyveknek a világa akkor nagyon ajánlom, rövid, egy nap/délután alatt ki is végezhető. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése