2024. július 4., csütörtök

Rácz-Stefán Tibor: Kamupasi karácsonyra - Könyvajánló

 Tudom,tudom…szürreális júliusban karácsonyi könyvről írni, de bevallom kicsit megfeledkeztem erről a recenzióról, úgyhogy most került sorra. Ugyan kicsit vonakodva kezdtem neki a karácsonyi téma miatt, de nem vont le az élményből. 

Tibinek már nagyon sok könyvét olvastam, a legelső a Túl szép volt, amit egy délután alatt elolvastam és innentől nem volt megállás. Amit olvastam, azt imádtam. Nem volt ez másképp Dani és Zénó esetén sem, ez a két fiú is belopta magát a szívembe. Illetve sajnos muszáj kiemelnem, hogy 18 éven felülieknek szól!

Fülszöveg:

A ​színjáték valósággá válhat?

Dani imádja a karácsonyt, ez a kedvenc időszaka az évben, de az idei ünnep nem ígérkezik valami fényesnek. Nem elég, hogy dobta a pasija, de a családjának sem meri bevallani, hogy nem tud kivel menni a karácsonyi vacsorára.

Eközben a munkahelyén, a könyvesboltban is gyűlnek a gondok. Az új munkatársa nem más, mint a helyes és magabiztos Zénó, a régi osztálytársa, az első srác, akibe valaha szerelmes volt, és az első, aki összetörte a szívét.

Zénó tele van lelkifurdalással a múlt miatt, és bármit megtenne, hogy kiengesztelje Danit. Amikor kihallgat egy beszélgetést, már tudja, mit kell tennie: ő lesz Dani kamupasija karácsonykor…

Ahogy a két fiatal egyre több időt tölt együtt, Dani újra beleszeret Zénóba, de fogalma sincs arról, mi a valóság, és mi a színjáték. Amikor Zénó hozzáér, amikor megöleli, azért teszi vajon, mert tényleg akarja őt, vagy csak a lehető legjobb alakítást igyekszik nyújtani a családja előtt? Rejlik valami igazi a bizalmas érintések és a gyengéd pillantások mögött?

Az év legszebb másodikesély-története.

Tudd meg a legapróbb titkokat is!

Olvass bele és rendeld meg ITT



Tudom,tudom…szürreális júliusban karácsonyi könyvről írni, de bevallom kicsit megfeledkeztem erről a recenzióról, úgyhogy most került sorra. Ugyan kicsit vonakodva kezdtem neki a karácsonyi téma miatt, de nem vont le az élményből. 
Tibinek már nagyon sok könyvét olvastam, a legelső a Túl szép volt, amit egy délután alatt elolvastam és innentől nem volt megállás. Amit olvastam, azt imádtam. Nem volt ez másképp Dani és Zénó esetén sem, ez a két fiú is belopta magát a szívembe. Illetve sajnos muszáj kiemelnem, hogy 18 éven felülieknek szól!

Nehéz összefoglalni a gondolataimat, mert nagyon sok téma került előtérbe a történet során. De kezdjük az elején. Nagyon tetszett, hogy könyvesbolti közegben játszódik, tetszett, hogy sok általam is kedvelt könyv említésre került benne (Heartstopper♥, Obszidián♥), Daemon Blacket valóban csak imádni lehet, maximálisan egyetértek! Azt is nagyon szerettem, hogy megjelentek a többi könyvben megismert szereplők, sőt szerves részei voltak a történetnek és Dani és Zénó kapcsolatának. Jó volt látni, vagyis olvasni, hogy mi történik most Hannával és Mátéval, merre halad az életük, illetve Panka és Bastien napjaiba is jó volt belelátni. Annyiszor került említésre Bastien könyve, a Kristálypalota, hogy mostmár tényleg írja meg valaki, hogy elolvassam.:) 

De térjünk át a főszereplőinkre, Danira és Zénóra, akiknek nem ez az első körük együtt, hiszen iskolában jó barátok voltak, ami megszakadt, Daniban maradandó tüskét hagyva, így nem fogadta olyan kitörő örömmel az új munkatársat. Ám egy véletlen folytán úgy alakul, hogy Zénó, mint a kamupasija kíséri el a karácsonyi vacsorára, ami Daniéknál a legfontosabb ünnep. Szerintem mindenki tudja, hogy ennek általában mi a vége. 

Mindketten nagyon szerethetőek szerintem és nehéz súlyokat cipelnek. Ott van Dani kényszerbetegsége, folyamatosan takarít, nem bírja elviselni a mocskot. Biztos, hogy nem egyszerű így élni. Sokszor azért leragadt egy-egy olyan dolognál, amin szerintem felesleges volt ennyit lovagolni. Zénóval a szülei nem foglalkoztak, illetve nem voltak képesek elfogadni, hogy biszexuális és nem meleg. Az biztos,hogy a múltbeli események miatt nem indultak előnyös helyzetből, de úgy tűnt sikerül megbeszélni, amíg nem kavart be Zénó exe, Ancsa. Jó volt az ő szemszögéből is belelátni a dolgokba és az érzelmeibe, azért sok esetben maga sem tudta mit akar, úgyhogy mindkettejüknek volt hova fejlődni.

Ancsa kapcsán is fontos témák kerültek elő, karrier vs gyerek, függőség. Én gyógyszerészként végeztem idén, hát nem volt az sem egy sétagalopp és még nagyon finom voltam, úgyhogy megértem Ancsát ebből a szempontból. Viszont az elején nem bírtam a viselkedése miatt, hogy nem fogta fel, hogy Zénóval vége. A függősége miatt nem tudtam utálni, hiszen tanultam, hogy mivel jár egy függőség és milyen nehéz leszokni. A csattanó vagy bomba, kicsit meglepett, féltem is mi lesz a vége, de szerintem Tibi nagyon szépen megoldotta, meg is könnyeztem egy kicsit a végét. 

Összességében nekem nagyon jó élményt nyújtott ez a történet, hosszú hetek óta ez volt az a könyv, ami a legjobban beszippantott. Voltak benne igazán cuki jelenetek, amelyek tökéletes egyensúlyban voltak a komolyabb részekkel. Nagyon színes történet, szó szerint, tele különleges karakterekkel. Én azt javaslom, hogy már most írjátok fel a téli TBR listákra!!!:)

Köszönöm a recenziós példányt a Könyvmolyképző kiadónak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése