2024. július 24., szerda

Emily Henry: A boldogság otthona - Könyvajánló és nyereményjáték

 A Central Könyvek gondozásában jelennek meg hazánkban Emily Henry romkomjai, a legújabb kötet A boldogság otthona. Főszerepben Harriet és Wyn, akik ugyan szakítottak, de barátaik kedvéért az éves közös utazáson el kell játszaniuk, hogy mégis együtt vannak. Vajon az együtt töltött idő befolyásolja a viszonyukat? Olvasd el és megtudod, sőt, ha most bloggereinkkel tartasz, akkor a kiadó jóvoltából nyerhetsz egy példányt a könyvből.

Fülszöveg:

Harriet ​és Wyn ideális párt alkotnak, mióta az egyetemen megismerkedtek. Összeillenek, mint a só és a bors, a tea és a méz, a homár és a zsemle. Kivéve most, az utóbbi közel fél évben, de ennek okait mindmáig nem tisztázták.

És a legjobb barátaiknak sem mondták el, hogy szakítottak.

Ezért kötnek ki nyár végén a maine-i tengerparti ház legnagyobb hálószobájában, amikor az immár évtizedes hagyományt ápolva összejön a baráti társaság. Itt bújnak el a világ elől, és töltenek együtt egy vibrálóan intenzív, azúrkékben játszó hetet. Feledik napi gondjaikat, és a tekintélyes mennyiségű sajt, bor, tengeri herkentyű és miegymás mellett együtt szívják a sós tengeri levegőt azokkal, akik a leginkább megértik őket.

Csakhogy az idén Harriet és Wyn hazudik, mint a vízfolyás, és közben a világért sem akarják észrevenni, hogy mennyire vágynak egymásra még mindig. Eljátsszák hát a szerepüket: Harriet az ambiciózus rezidens sebész, aki sosem veszekszik, Wyn pedig a laza, nyugis sármőr, aki remekül leplezi a felszín alatti repedéseket. A terv hibátlan, legalábbis, ha jó messziről és naptejtől maszatos napszemüvegben nézzük…


Kiadó: Central könyvek

Kiadás éve: 2024

Oldalszám: 472

Fordító: Szieberth Ádám


Kiadói link és beleolvasó!




Nehezen állok neki most ennek az értékelésnek, mert be kell vallanom, hogy én most csalódtam. Emily Henry könyveiről rengeteget hallottam és minden platformon rengetegen áradoznak róla, de engem A boldogság otthona nem győzött meg, hogy most azonnal belevessem magam az írónő többi könyvébe. De hogy mi is volt a baj? Igazából a legnagyobb bajom az volt, hogy nem szippantott be, nem kötött le, amikor olvastam folyton a kezembe vettem a telefonom és minden mást csináltam. Gondoltam majd egy idő után eljön a fordulópont, de még a könyv közepén túl is vártam a katartikus érzést, hogy na!! ez az én könyvem, de ott sem jött. Lehet, hogy nem jókor került a kezembe vagy túl szaggatottan olvastam, hiszen mióta elkezdtem még 3-4 másik könyvet elolvastam és ezt még mindig nem fejeztem be. Lehet, hogy Emily Henry szimplán nem az én íróm. 


Szerintem borzasztóan túl lett nyújtva ez a egész történet, a fülszöveg alapján jónak gondoltam a sztorit, de ahogy olvastam rá kellet jönnöm, hogy igazából nem jó. Milyen baráti társaság az ahol nem tudsz őszinte lenni egy ilyen horderejű dologgal, mint az, hogy szakítottatok? Annyira hiányzott a kommunikáció az egész történetből számomra, nagyon sok példát tudnék hozni, hogy hol hiányzott. Az sem oké, hogy folyamatosan ráerőlteti Sabrina a dolgokat a többiekre, ez nem egy jó baráti társaság. Nekem is vannak régóta tartó barátságaim, el kell fogadni, hogy már nem olyan mint gimiben, felnőttünk és nincs annyi idő találkozni, mindenkit másfele sodort az élet, de ezzel együtt fent lehet tartani a barátságot.


A karakterek sem lettek a kedvenceim, senkit nem tudnék kiemelni, akit kedveltem, mindenki idegesített valamiért. Sajnálom, de tényleg ez volt, nálam jobban tényleg senki nem sajnálja, hogy ilyen rosszul indult Emily Henryvel a kapcsolatom. Nagyon szerettem volna szeretni tényleg, de nem ment. Ha olvastatok már az írónőtől és szerettétek akkor valószínűleg szeretni fogjátok ezt is. 


Amit pozitívumként tudnék kiemelni azok a fontos témák a regényben. Ugyan eddig nem említettem, de Harriet agysebész, ugyan magát a hivatást szereti, viszont a kórházi munkát nem élvezi, de a szülei elvárásainak meg akart felelni. Igazából Harriet kapcsán végig ez az egyik legfontosabb tényező, ő mindig mindenkinek meg akart felelni, csak saját magának nem sikerült sajnos, ami a legfontosabb. Pozitívumként éltem meg, hogy Harriet ebben sokat fejlődött és igyekezett megtalálni, hogy mi az, amit szeret és boldoggá teszi. 


A cselekmény egyébként két szálon fut, kicsit megismerjük Harriet és Wyn kapcsolatának alakulását és, hogy végülis mi vezetett a szakításukig. Emiatt kicsit jobban csúszott, mert ez a része érdekelt, de erre is azt tudom mondani, hogy a kommunikáció sok mindent megoldott volna. Szóval a mai take home message: KOMMUNIKÁLJATOK!!!




Nyereményjáték:

A mostani játékhoz nincs szükség másra, csak arra, hogy elolvassátok a beleolvasót a kiadó oldalán és válaszoljatok az egyes állomásokon feltett kérdésekre. A helyes választ írjátok be a rafflecopter megfelelő sorába. Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésére, hogy a megkapott értesítő levélre válaszoljanak, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.


Kérdés:

Hogy hívják Harriet két barátnőjét?


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista: 


07.24. This is my (book) universe

07.26. Fanni’s Library

07.28. Hagyjatok! Olvasok!

07.30. Csak olvass!

08.01. Olvasónapló


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése