2019. január 6., vasárnap

Bob Goff: A szeretet cselekszik - Könyvajánló


Sziasztok! Ma Bob Goff könyvéről hoztam ajánlót,személyes gondolatokkal kiegészítve. A példányt nagyon nagyon köszönöm a Kiskapu Kiadónak. 

A könyv egy átlagos ember nem átlagos életének apró történeteit meséli el. Ő az az ember aki nem fél cselekedni, új kalandokba vágni és kockáztatni, kiélvezi az életet és minket is erre buzdít. Tetszett,hogy nem arról szól,hogy na most csináld ezt,menj erre, utazz arra,mond ezt,tedd azt,hanem ihletet akart adni számunkra,hogy mi is merjünk kilépni a komfortzónánkból és nyakunkba venni a világot. Ha ez egy kis dolog akkor is merjünk lépni és kipróbálni. 

Néhány fejezeten nagyon jót mosolyogtam, például ilyen volt az Interjúk c. fejezet,ahol a gyerekei a világ vezetőitől kértek találkozót és nem hinnétek el,de sok igenlő választ kaptam és meg is látogatták az adott vezetőt. El nem hinné az ember,hogy ilyen is lehetséges,ha mer cselekedni. 

Merjün álmodni,nagyot álmodni. Bármit meg tudunk csinálni ha elhatározzuk magunkat és mindent megteszünk a cél érdekében. Előbb vagy utóbb elérjük a céljainkat. Én úgy látszik az utóbbi csoportba tartozom és én később érem el,de hiszem,hogy ennek oka van és fontos leckéket kellett/kell megtanulnom a kis kitérőm során és olyan lehetőségeim vannak,amik ha egyből odakerültem volna ahova szeretnék,nem biztos,hogy megvalósíthatóak lennének. Próbáljunk pozitívak lenni és kihasznáni az időnket, Bob is erre buzdít a különböző kis szösszenetekkel az életéből. Nem azt akarja,hogy az ő példáját kövessük és ugyanazt csináljuk mint ő, azt szeretné,hogy a saját személyiségünknek, életünknek megfelelő dolgokkal lépjünk ki a komfortzónákból. 

Én még nem láttam olyan embert,akit tényleg csak az őszinte szeretet vezérelt. Bob ilyen, mindenkinek segíteni akar,nem azért,hogy neki jobb legyen, nem vár el érte SEMMIT, csak jobbá akarja tenni a világot. Ha több ilyen ember lenne máris nem ilyen romlott világban élnénk. Az a szomorú,hogy nagyon sokan tényleg csak azért nyújtanak segítő kart,hogy valamit kapjanak cserébe. Sajnos az is gyakori,hogy én segítő kezet nyújtok,hogy felhúzzak valakit a földről,a másik meg az egész karomat tépné. Szerény véleményem szerint egy nagyon romlott társadalomban élünk,ahol nem lehet 100%-ig a másikra támaszkodni, jobb ha mindenki megtanulja,hogy csak magára számíthat és így kevésbé ér csalódás. Ezt 19 éves koromra megtanultam,de igazából már általánosban is az akkori "barátaimnak" köszönhetően. Így utólag hálás vagyok nekik,mert megtanítottak,hogy ne bízzak meg senkiben és bizonyos távolságot muszáj tartani,ha nem akarom állandóan megégetni magam. Ez viszont nem egy jó hozzáállás, de azért mégis fontosnak tartom,hogy legyenek ugyan nagyon jó barátaink,osszuk meg velük a jó és rossz dolgokat,de nem tárulkozzunk ki teljesen, tartsunk meg valamit magunknak is. 
Don't depend too much on anyone in this world, even your own shadow leaves you in the darkness. 
Nem tudom elképzelni,hogy Bob,hogy tud ilyen életet élni és mindig önzetlen lenni, addig harcolni amíg például minden ok nélkül év óta börtönben szenvedő ugandai gyereket kihozni a börtönből és hazajuttatni. Az biztos,hogy sokan példát vehetünk az életéről. Őt is érték csalódások,elutasítások,de úgy döntött,hogy nem engedi,hogy ezek befolyásolják. 

Ami zavaró lehet sok embernek az,hogy az egyes történetek végén Istenre hivatkozik. Számomra ez kevésbé zavaró,mert én vallásos vagyok,hívő, de nem az az elvakult izé. Szóval én csak bizonyos dolgokban/dolgokat hiszek. Az egyik az,hogy mindig el fogunk jutni oda ahova kell és ha egy ajtó bezárul,egy új kinyílik,még akkor is ha az új ajtó kicsit beragadt,de akkor be kell rúgni és ajtóstól rontani a házba. És nem vagyunk egyedül,még akkor is ha azt hisszük. 
Ne féljük belevágni dolgokba, IGENt mondani a kérdésekre,felkérésekre és különböző lehetőségekre, még akkor is ha a félelmünk azt mondaná,hogy nemet mondjunk. Mondjunk igent,mert ezzel csak jobbak lehetünk és fejlődhetünk. Ne féljünk. Bob is ezt teszi és tanácsolja. Minden kérdésre csak igennel válaszol. Vajon ha néha nemet mond is itt tartana? Megszületett volna a könyv? Nem tudjuk meg,mert igennel válaszolt és nyitott volt arra is,hogy diplomataként képviselje az Ugandai Köztásaságot az Egyesült Államok területén. 

Az egyik fogadalmam az volt,hogy nem fogok idegeskedni olyan dolgokon,amiket nem tudok befolyásolni, a másik meg az,hogy kilépek a komfortzónámból és új dolgokat fogok kipróbálni. Pont holnap kezdem az egyik ilyen új dolgot,szóval jókor olvastam a könyvet,mert extra motivációt adott. 

Az extra motivációról jut eszembe,hogy én nagyon sokszor szoktam Pinteresten különböző motivációs idézeteket olvasni,nekem valahogy extra motivációt adnak, ezért találtam ki,hogy minden vasárnap hozok egy motiváló,inspiráló idézetekkel könyvekből,filmekből és ilyesmikből. Egy kis extra löket a közelgő hétre,mert tudjuk új hét, új esélyek. De igazából minden nap egy új esély,hogy jobbak legyünk,mint tegnap voltunk. Ezt én is nemrég véstem az eszembe. 

Azért,hogy ma se maradjanak el a könyv első feléből hoztam 5 olyan idézetet/gondolatot amit érdekesnek,fontosnak gondolok. A második feléből pedig jövő vasárnapra hozok párat. 

Szeretem,hogy Isten szándékosan terel minket a kudarcok felé. Apró gyermekként érkezünk erre a világra, és érkezésünkkor nem tudunk sem beszélni, sem pedig járni, sőt, még a szobatisztaságot sem ismerjük. Mindent meg kell tanítsanak nekünk, és mindez sok időt vesz igénybe. Isten úgy teremtett minket,hogy másoktól függjünk - Tőle, a szüleinktől, egymástól. Az egész világot úgy alkotta meg,hogy legyen lehetőségünk addig próbálkozni, amíg végül sikerrel nem járunk. Ez idő alatt pedig végtelen türelemmel van irányunkba. 

A hibáink sebet ejtenek rajtuk vagy  átformálnak minket. Hozzád hasonlóan nekem is volt olyan,ami jól alakult az életemben, és olyan is,ami kevésbé. Szerencsére több minden sikerült jól mint rosszul, de nem próbálom ezeket számon tartani,hiszen másféle mérce alapján mérem ma már a dolgokat.

Vajon én vagyok a megfelelő fickó? Nem tudom,de én vagyok az, akit felkértek, és eszem ágában sincs elszalasztani a felkínált lehetőséget vagy magamra vonni Isten haragját. Így minduntalan igennel válaszolok a kérdésekre. Könnyen lehet,hogy Isten a te életedet is megmagyarázhatatlan események segítségével formálja át. Mindegyikünknek megadatik a lehetőség,hogy belevágjunk vagy meghátráljunk: felelhetünk igennel, figyelmen kívül hagyhatjuk a kérdést,vagy mondhatjuk azt,hogy Isten nem a megfelelő embert választotta ki a feladatra.

Soha senki nem utasítana vissza egy meghívót a Fehér Házba, ugyanakkor megannyi emberrel találkoztam aki visszautasította a meghívót a valódi életre. Ezt a meghívót ezerféleképpen vissza tudod utasítani. Eltompíthatod az érzékeidet, elterelheted a figyelmedet, vagy mondhatod valami igazán gyönyörű dologra,hogy az teljesen átlagos. Azzal is visszautasíthatod a meghívást, ha nem vagy hajlandó megbocsátani másoknak, nem vagy képes hálát érezni, vagy egyszerűen csak nem tudod magad mögött hagyni a félelmeidet és a féltékenységedet. Hiszek abban,hogy Isten minden nap meghív minket arra,hogy valódi életet éljünk - néha azonban elfelejtünk eleget tenni a meghívásnak, vagy bedőlük annak a tévhitnek,hogy minket nem hívtak meg. Pedig ahogyan te is látod, mindannyian meg vagyunk hívva. Nemcsak ma, hanem holnap is és azután is. Minden áldott nap.  

A bátorító szavaknak hatalmas erejük van, és ha a megfelelő emberek mondják ki őket, akkor bármit képesek megváltoztatni. Jézus követőjeként megtanultam, hogy a legtöbb esetben mi magunk vagyunk a megfelelő emberek. Emellett rájöttem valami egészen másra is: a támogató szavakkal nem csak figyelmet tudunk fordítani egymásra, hanem feléleszthetjük a másik ember szívében a változáshoz szükséges erőt.

Szóval minden vasárnap egy kis motivációs bejegyzéssel várlak titeket,ha tetszik az ötlet adjatok valami visszajelzést. 

Nagyon ajánlom a könyvet, ha nyitottak vagytok egy áltagos ember cseppet sem átlagos életére és bírjátok,hogy a vallásosság is megjelenik benne. De azért ne vegyétek kézbe,hogy azon csámcsogjatok,hogy na megint Isten így Isten úgy. Ez nem erről szól, arról szól,hogy kinyissuk a szívünket, valami jobb és valami szebb felé. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése