2023. november 13., hétfő

Mészáros Dorka: A legnagyobb hülyeség, amit az életben csináltál - Könyvajánló

Sziasztok! Ma ismét egy nagyon fontos és elgondolkodtató könyvet szeretnék nektek bemutatni, Mészáros Dorka legújabb könyvét. 

Mivel megjelenik benne LMBTQ tartalom ezért 18 éven felülieknek ajánlott. 

Fülszöveg:

Szerelem, útkeresések, szövevényes kapcsolatok, rossz és jó döntések és huszonnégy óra, ami mindenki életét megváltoztatja. Átlagos nyári este. Dübörög a budapesti éjszaka, és hat fiatal a szórakozóhelyek kaotikus örvényében sodródik. Lassan már senki sem tudja biztosan, ki is ő valójában. Elszabadulnak az addig visszafojtott érzelmek, felkel a nap és lemegy újra, Mia, Dávid, Bambi, Kitti, Marci és Dénes bulitól buliig keresik önmagukat és helyüket a világban, közben pedig megállíthatatlanul közeledik a mindegyikük sorsát megfordító esemény. Huszonnégy fejezet, huszonnégy óra, önmagunk megtalálása és felvállalása áll Mészáros Dorka legújabb, magával sodró regényének fókuszában, bevállalós témákat feszegetve. 18+


Dorka könyveiről nagyon nehéz írni, nem azért mert nem tudok mit,hanem pont az ellentéte, annyi gondolat kering a fejemben a könyv olvasása során, hogy nehéz megragadni valahol és elkezdeni összeszedni. Azért megpróbálkozom vele.
Szóval nem ez volt Dorkától az első könyvem és biztosan nem az utolsó. A Filter nélkül is mély nyomokat hagyott bennem és a tavalyi évem egyik kiemelkedő olvasmánya volt, de ez a könyv talán még inkább betalált. 
Hiszen ki ne tudna azonosulni egy igazi berúgással, másnapossággal és az alkohol mámorában elkövetett kisebb-nagyobb hibákkal? Na ugye, azért kevesen vannak ilyenek.

Már a prológus nagyot ütött és tátott szájjal ültem, hogy most komolyan ezt akarja tenni a szívemmel Dorka?! 
Ezt a bizonyos eseményt  megelőző 24 óráról olvashatunk a 24 fejezetben és ahogy haladtam az olvasással és kevesebb oldal volt,csak azt tudtam kívánni, hogy mégse az történjen, ami történni fog és valaki ébredjen fel a rémálomból, leginkább én. De sajnos valóra vált minden, amit ott olvastam, én pedig annak ellenére is,hogy tudtam mi vár az utolsó oldalakon megsirattam az eseményeket. 

Minden fiatalnak a kezébe adnám és kötelező olvasmánnyá tenném, mert tele van olyan fontos gondolatokkal, amelyek rengeteg fiatalnak segíthetnének illetve elgondolkodtatnák őket. A teljesség igénye nélkül néhány fontos téma, ami terítékre kerül: útkeresés, szerelem, coming out, családi problémák, drogok, alkohol. Talán úgy tűnhet, hogy egyszerre sok témát akart Dorka ebbe a 24 órába belesűríteni, de valahogy egymást olyan jól kiegészítették ezek, hogy nem volt számomra sok. Szépen felépítette még ebben a 24 órában is ezeket a témákat az írónő és levezette, pl a coming out esetén, ahol az adott karakternél szépen elkezdte csepegtetni az infót, aztán kibontakozott egy másik karakterrel együtt, miközben maga is elfogadta a helyzetet és végre ki tudta mondani. Tényleg csak ismételni tudom,hogy ez a rövid idő is mennyi mélységet tartogat, beszélgetések, kapcsolatok terén.

Az első fejezetekkel kicsit lassabban haladtam, próbáltam a szereplőket megismerni és magamban elhelyezni, de miután sikerült már nagyon gyorsan tudtam haladni, mindig történt valami, ami miatt nem tudtam letenni a könyvet, hiába akartam. Nagyon pörgősre sikerült ez a 24 óra. 

Dénes,Dávid, Kitti, Marci, Mia és Bambi mind a szívemhez nőttek és ha tehettem volna mindegyiküknek adtam volna egy nagy-nagy ölelést és tényleg egészen az utolsó oldalig azt kívántam, hogy máshogy érjem véget a történetük. Mindenki szerethető a maga módján, mindegyiküknek megvannak a maga démonjai és igazából mindegyikükről tudnék írni bővebben is,de nem akarok spoilerezni, mert tényleg megéri elolvasni és megismerni őket. 

Pörgős olvasmány, fiatalokról fiataloknak, úgyhogy ha ilyesmi történetet  kerestek, akkor ne hagyjátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése