2023. február 26., vasárnap

Courtney Summers: Sadie - Könyvajánló

Sziasztok! A mai bejegyzésemben újfent egy komolyabb könyvet szeretnék nektek bemutatni, ajánlani. 

Köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak a könyvet!


Fülszöveg:

Sadie-nek ​nem egyszerű élet jutott. Egymaga nevelte a húgát egy elszigetelt kisvárosban – holott ő is szinte egyedül nőtt fel –, és próbált normális életet biztosítani neki, miközben mindent megtett azért, hogy talpon tudjanak maradni.

Ám amikor Mattie-t holtan találják, Sadie egész világa romba dől. A felszínes és félresiklott rendőri nyomozást követően Sadie elhatározza, hogy maga keríti kézre a húga gyilkosát, így néhány bizonytalan nyomra támaszkodva nekivág az országútnak, hogy megtalálja a tettest.

Amikor West McCray – egy rádiós újságíró, aki Amerika elfeledett kisvárosairól vezet műsort – véletlenül fültanúja lesz Sadie történetének egy helyi benzinkúton, megszállott kutatásba kezd, hogy a nyomára bukkanjon. Podcastet indít arról, ahogy lépésről lépésre felgöngyölíti Sadie történetének mozzanatait, és próbálja kideríteni, mi történt, reménykedve, hogy még azelőtt talál rá a lányra, hogy túl késő lenne.

Izgalmas szerkezetű, megrázó történet testvérekről, erőszakról, igazságkeresésről.

Rendeld meg ITT!


Egy barátnőmnél olvastam először a könyvről, majd a fülszöveg elolvasása után nekem is felkeltette az érdeklődésem. Olvastam már hasonló témájú, struktúrájú könyvet és az nagyon tetszett. Nehéz úgy írni erről a könyvről, hogy ne spoilerezzek, de megpróbálom. Az első 70 oldal kicsit nyögvenyelősen csúszott, de onnantól átlendültem és nagyon beszippantott a történet, nagyon gyorsan végeztem is vele. 

Kezdjük is az elején, Sadiet nagyon megrendíti, hogy szeretett húgát, Mattiet holtan találják, neki van is tippje, hogy ki állhat mögötte, így felkerekedik, hogy felgöngyölítse az ügyet. A testvérpárnak nem volt soha egyszerű élete, anyjuk életében folyamatosan jöttek- mentek a férfiak, amíg az anyjuk el nem hagyja őket. Mattiet ez rendkívül megviselte. Sadie mindig is úgy érezte, hogy őt kevésbé szereti az anyja, kevésbé foglalkozik vele, ezért jobban zavarta, hogy az anyjuk lelépése mit váltott ki szeretett húgából. 

A cselekmény két szálon fut. Az egyik szálon Sadie szemszögéből követhetjük végig az útját és az ő szemén keresztül látjuk a világot és tudjuk meg a motivációját. A másik szálat pedig egy podcaston keresztül ismerjük meg, ami szerintem elképesztően jó ötlet volt, nagyon feldobta az amúgy nem túl vidám történetet. A podcast során a nyomozó rengeteg olyan emberrel beszél, akikkel Sadie összefutott az útja során és a segítségükkel próbáljuk a nyomozóval együtt megfejteni, hogy mi történhetett. Nagyon gyorsan lehetett emiatt haladni a könyvvel, az unalmas egyetemi előadásaim során simán 100 oldalakat tudtam olvasni. 

Sadie egy elképesztően bátor és talpraesett lány, bár sokszor elvakította az általa kitűzött cél, emiatt talán túl vakmerő ls meggondolatlan is egyben. Nagyon érdekes karakter, végig nagyon szurkoltam neki, hogy elérje a célját, ugyanakkor nagyon féltettem is. De mit várhatunk egy olyan tinédzser lánytól, akinek már fiatalon felnőtté kellett válnia és nem volt senki az életében, aki feltétel nélkül szerette volna és akire támaszkodhatott? 

A cselekményről spoiler nélkül tényleg nem tudok többet írni, viszont eléggé durva és megrázó tud lenni, úgyhogy a címkéket olvasás előtt nézzétek meg molyon. Ugyan a borítón az szerepel, hogy 14 éves kortól ajánlják, hát én ezzel vitatkoznék, szerintem 14 éveseknek nem való. Engem 23 évesen is elborzasztott, amikor belegondoltam abba, hogy miket kellett átélniük és ez a könyv sokkal több, mint amit első látásra gondolnánk. 

Izgalmas, feszültséggel teli történet, amelynek olvasása során csak reménykedhetünk, hogy a legrosszabb rémálmunk nem válik valóra a történet kapcsán. Nagyon tetszett, hogy az írónő a történet végét nyitva hagyta és az olvasó fantáziájára bízta.  Olvassátok el ti is ! 

 

"A szeretet azonban bonyolult, zavaros egy dolog. Ébreszthet az emberben önzetlenséget, de önzést is; lehet eredője a legnagyobb sikereinknek, de a legnagyobb hibáinknak is. Összehozhat minket, de könnyen szét is szakíthat." 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése