2019. május 25., szombat

Leiner Laura:Szent Johanna Gimi és Én



Sziasztok!
Pár hete elkezdtem újraolvasni az SzJG-t, röpke 2 hét alatt ki is végeztem a 9 könyvet. Ez volt az első olyan újraolvasásom amikor az 1. résztől kezdtem,eddig valahogy mindig az 5.-től kezdtem, nem vágytam arra,hogy a szerencsétlenkedésüket újra végigszenvedjem, de kíváncsi voltam,hogy most jó pár évvel később, lassan 20 évesen mit gondolok róla.

Ugyanúgy bőgve olvastam az utolsó pár fejezetet,mint az eddigi összes alkalommal. Újra el kellet engednem őket, ami mindig fájdalmas,mert a sorozat kötetei olyan menedéket adnak,amit más nem tud. Mindig vártam,hogy folytatni tudjam az olvasást,alig vártam,hogy otthon lehessek és olvashassak. Vártam,hogy vajon mikor jön végre össze Reni és Cortez,milyen poénok kerülnek terítékre, ki milyen irányba megy tovább,mi lesz velük.  Átsegített az általánoson,amit utáltam,nem voltak nagyon jó barátaim,akik voltak azok is hátbaszúrtak. Aztán jött a gimi,amit micsoda meglepetés,de szintén utáltam. Itt sem alakultak ki ilyen baráti kapcsolataim,bár jobb a helyzet,mert a jelenleg legjobbnak tartott barátaimat itt ismertem meg.Teltek az évek és valahogy mindig akkor került a kezembe a sorozat amikor valamilyen nehéz időszakot éltem meg, nehezen tudtam megbirkózni a dolgokkal és magammal is, de mindig ott voltak számomra a könyvek, néha az elejétől olvastam,néha csak kikerestem kedvenc részeket és azokat olvastam el újra,néha molyon böngésztem az idézeteket,de valahogy a szerves részévé vált az életemnek. (Annak ellenére,hogy nem tudok napirendre térni afelett,hogy Renáta,hogy lehet ilyen antitalentum az angolhoz. A legbasicebb szavakat,hogy nem tudja? PLS???? Oh dear lord, ezzel ki lehet borítani. Az angol a világnyelv,anélkül sehol sem lehet érvényesülni.És az előző mondat újraolvasása után jöttem rá,hogy az angol nyelvet nem is lehet kikerülni,lásd "legbasicebb" a legegyszerűbb helyett. Jó, én csak angolul nézek sorozatokat, sokat olvasok angolul,szóval minden nap használom. De a nyelvtudás fontosságáról lehet,hogy egy külön bejegyzést kellene írnom.:D  )
Arnold és Reni kapcsolatát is kicsit más szemmel tudtam nézni,és annak tudatában azért voltak látható jelei a dolognak. Cortez fiam...én nagyon imádlak,de ha ilyen fasza gyerek vagy,miért nem tudtad összeszedni magad és megmondani,hogy "Reni, tetszel, leszel a barátnőm?" mondjuk úgy 2 évvel korábban?! 

Szeretnék egy Renit,Cortezt,Kingát,Virágot,Ricsit,Davet,Zsoltit,Macut, Andrist,Robit,Zsákot és Gábort. Na meg Katát,Flórát,Karcsit és Kittit. Szeretnék Zsoltiék garázsába menni péntekenként és pizzát zabálva Ricsiéken szórakozni.Együtt sírtam,nevettem velük, összeszorult a szívem és vártam,hogy rendbe jöjjenek a dolgok. Szeretném,hogyha a része lehetnék az SzJG-nek. Remélem nekem is lesz valaha ilyen szoros kapcsolatom valakivel/valakikkel. Nekem az SzJG sosem csak egy sorozat volt, elkísért a felnőtté válásom útján,a lapok rengeteg könnyemet elnyelték és tudom,hogy ha nosztalgiára vagy egy kis boldogságra vágyom, tárt karokkal várnak a Szent Johanna kapujában. ♥
Zárásként pedig: Köszönöm Laura,hogy ilyen maradandót alkottál és,hogy a tudtod nélkül ennyi segítséget adtál. KÖSZÖNÖM! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése