2019. március 25., hétfő

Brigid Kemmerer: A Curse So Dark and Lonely Könyvajánló/Review


                             🇭🇺HUNGARIAN VERSION - SCROLL DOWN FOR ENGLISH🇭🇺


Sziasztok! Ma egy idei angol megjelenésről hoztam értékelést, Brigid Kemmerer Szépség és Szörnyeteg retellingjéről van szó,ami A Curse So Dark and Lonely címet viseli.

Mostanában nagyon felkapottak lettek ezek az újramesélések, "retellingek", különösen populáris a Szépség és a Szörnyeteg. Ha molyra felmegyünk a legfrisebb megjelenések között is találunk jó párat,szóval a mese szerelmesei mindenképpen csekkolják ezeket.

Nekem ez az első retelling történetem és be kell ismernem,hogy nagyon élveztem. Jó magam nem vagyok a mese legnagyobb fanja,szeretem,de valahogy nem ez a kedvenc. Alapvetően a hype miatt vettem meg és pont jókor érkezett,mert a fairyloot readalong keretein belül el is tudtam olvasni. Sajnos nekem nem a dobozzal érkezett,de majd egyszer mindenképp szeretném kipróbálni a fairyloot dobozát. Szóval a hype... instagrammon nagyon sokszor szembejött velem,a borítója nagyon szép,főleg a gerince,úgyhogy muszáj volt megrendelnem. De térjünk is rá a könyvre.

Először is...Hol a következő rész??? Most szeretném a kezembe, köszönöm.

Alapvetően tetszett, de találtam néhány számomra nem logikus elemet. Elsőként: Harper mindenhez ért, sérülten is,tud lovagolni, pillanatok alatt elsajátítja egészen jól a kard/késforgatást, tökéletesen érti a nyelvet amit beszélnek,néhány tájszólást leszámítva. Bátor, vakmerő,rettenthetetlen. Nem teljesen reális szerintem. Továbbá engem az is érdekelne,hogy Grey hogyan került át a "másik" világba? Valami mágikus lyukon, vagy kapun keresztül? A harmadik dolog,amin sokat röhögtem,hogy mindenki elhitte,hogy Harper Disi hercegnője és senki nem kérdőjelezte meg,hogy miért nem hallottak ilyen impozáns katonai erővel rendelkező királyságról, ami mint derült égből villámcsapás szövetségre lépett,felajánlotta a katonai segítségét. Jó, azért volt valaki aki észrevette a turpisságot.:DDD Ezek igazából csak "apróságok",amiket észrevettem,de alapvetően nem rontották az élményt.

Majdnem leírtam,hogy milyen szépes,aprólékosan alakult Harper és Rhen viszonya,de rá kellett jönnöm,hogy oldalszámban lehet,hogy szép mennyiség, de a 240 oldalon még mindig csak 2-3 nap telt el a találkozás óta és már mindenki beletörődött a helyzetbe és majdhogynem mély érzelmeket táplált. Na jó,arra 1 hetet vártunk. Mint látszik elég részletesen beavat minket az írónő a dolgokba.
Rhen persze egy szexi férfiállat,akire minden kiéhezett lány/nő rávetné magát.:D Na jó, nem gúnyolódok,mert alapvetően szerettem, jobban mint Harpert. Nagyon sajnáltam Lilith miatt, a családja és az egész átok miatt. Őszintén reméltem,hogy sikerül megtörni az átkot és megmentheti az embereit és a királyságot.
Mindkettejük karaktere szépen fejlődött a regény során, ha hibáztak megpróbálták helyrehozni, változtatni a dolgokon,próbáltak jobbak lenni, ezt mindig öröm olvasni,mert sok olyan könyvvel találkoztam ami mindennemű karakterfejlődést mellőzött.

Térjünk vissza egy kicsit Greyre... Nagyon szerettem, több értékelésben is a szerelmi háromszögről olvastam,és én nem értek ezzel egyet. Néhány pillanatot leszámítva abszolút nem merült fel semmi romantikus Grey és Harper között.

A vége viszont sokkolt... biztos vagyok benne,hogy emiatt nagy drámák,viták lesznek a következő részben és,hogy ki melyik oldalra fog állni,ha ez egyáltalán így alakul majd. Kicsit is félek,lehet jobb lett volna egy új karaktert behozni erre a szerepre,de majd meglátjuk jövő év januárjában.

Not all scars can be seen, my lady.






















                                         🇬🇧ENGLISH VERSION🇬🇧

Hey guys! Today I brought you my review about A Curse So Dark and Lonely by Brigid Kemmerer, it's a Beauty and the Beast retelling, that most of you already knows, because it's been all over instagram this year so far. To be honest I got it because of the hype and because of this gorgeous cover.

Recently these retelling started to become more and more popular, especially The Beauty and the Beast retelling. Personally I'm not the biggest fan of this story, but I do like it to read retellings.:D

First of all, where is the next book?!

It was the first retelling I've ever read and I have to admit I really liked it. I found some bits that weren't very logical for me so let's talk about those first.
Firstly, Harper is like a goddess, good at everything, she can ride, learn so use swords/knives like a click of fingers, she was incredibly brave and everything. She spoke their language which wasn't very different from the language she spoke in Washington. Not very real. Next, how on earth did Grey moved between the worlds? With a magical portal or how? And the last thing here, how come that no-one actually realized that they only made that story up? Princess of Disi? Seriously??Like how could they never hear about a kingdom with such great military force, who is willing to offer military help and alliance?? Well, someone realized it...:DD There are just "small" bits that I found, but they didn't worsen the experience.

I almost wrote down that everything moved and started to work out slowly, but I had to realize that in number of pages it might seem long, but it was actually 2-3 days that Harper and Rhens relationship started to develop and after one week flames were flying my friends. So there are a lot of details in this story.
I liked Rhen a lot, much more than Harper, I was hoping he could break the curse, save himself and his people. He is definitely my favorite character.
Both their characters have developed so much, when they made a mistake they tried to correct it, tried to get better, find a solution, it was really great to read it.

Let's move on to Grey, who I really liked. He stayed on Rhen's side through thick and thin, trying to help him break the curse, i loved their friendship. This is why I'm so sad about the ending. I read about their love triangle in a few review, but besides a few moments I wouldn't call it love triangle.

I'm definitely gonna read the second book, A Heart So Fierce and Broken, coming in January 2020.

Not all scars can be seen, my lady. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése