2019. március 20., szerda

2019 Olvasási Tervek/ 2019 Reading Plans

                      🇭🇺HUNGARIAN VERSION - SCROLL DOWN FOR ENGLISH🇭🇺

Sziasztok! Március van,de még csak most fogalmazódott meg bennem ennek a bejegyzésnek a gondolata. Egyre több könyv kerül a TBR listámra és egyre frusztrálóbb,ha nem haladok velük.
Ezért gondoltam,hogy ide felvázolnám nagyjából,hogy milyen sorozatokra és nem sorozatokra szeretnék sort keríteni. Mondjuk nem sok stand-alone kötet van mostanában,úgyhogy inkább csak sorozatok lesznek a listán.
Tudom,hogy kicsit eltűntem,de egy csodás helyen járhattam és ugyan már egy hete itthon vagyok fejben még mindig ott járok.


Sorozatok terén a következőket szeretném elolvasni/újraolvasni:

1. Harry Potter
Nagyon nagyon régen olvastam, nem is az összes részt,úgyhogy szeretnék végre rendesen nekiállni és eredeti nyelven elolvasni őket.

2. A végzet ereklyéi sorozat
A 6. rész kivételével olvastam,de körülbelül 6-7 éve, szeretnék újra belemerülni az Árnyvadászok világába. A Shadowhunters sorozat ébresztett rá,hogy mennyire szerettem ezt a világot, csak lehet,hogy túl fiatal voltam. Az első részt már ki is kölcsönöztem, magyarul nem volt bent,úgyhogy angolul fogom elkezdeni.

3. A  Pokoli szerkezetek trilógia
Ezt viszont sosem olvastam,de ahogy mondtam szeretnék sorrendben végighaladni és sok jót hallottam,többen jobban kedvelik a Végzet ereklyéinél. Az első két részt már megrendeltem angolul nagyon akciósan.

4. Szent Johanna Gimi
Századik újraolvasás lesz, de bevallom a 1.-4. kötetet sosem olvastam újra, valahogy a szenvedéseikre nem voltam kíváncsi,de most ezeket a részeket is el akarom olvasni más szemmel.

5. V.E.Schwab: A mágia árnyalatai trilógia
Az Egy sötétebb mágiát már elkezdtem,de felfüggesztem az olvasást, hamarosan szeretnék újra nekiállni.

6. Vámpírakadémia
A film miatt került a listára, mivel nem olvastam a könyveket nekem tetszik a film,de ha elolvasom a sorozatot biztosan változni fog a véleményem.

7. ACOTAR
Sarah J.Maas könyveit rajtam kívűl kb. mindenki olvasta, én még nem ültem fel erre a vonatra,de ami késik nem múlik,mert az első rész a polcomon vár. Az idézetek imádom belőle,remélem a történet is elnyeri a tetszésem.

8. Hat varjú
Az első rész szintén vár a polcon,csak neki kéne esnem végre.


Egyelőre 4 újraolvasás és 4 új sorozat kezdése van a listán.

Továbbiakban:
-Szeretnék végre egy King regényt is elolvasni, az Állattemetőt szemeltem ki, ha már úgyis érkezik a film hamarosan.
- Minden hónapban minimum 2 angol nyelvű regényt szeretnék kivégezni, na nem szó szerint..:D Rendesen betáraztam az utóbbi időben,úgyhogy választékból nincs hiány.
-Többször könyvtárból olvasni, csak a legfrisebb, kedvenc vagy angol nyelvű könyveket megvenni,mert ad1 nincs helyem, ad2 nem vagyok kincsesbánya, sajnos tanulóként eléggé limitálva van e téren a kassza,de nem panaszkodhatok 3-4 könyv ( néha több) így is becsúszik havonta, szerencsére a szüleim támogatják,hogy nem a bulikban iszom el a pénzt.
-Legfőképpen szeretnék műfajilag is terjeszkedni, krimi, fantasy, pszichothriller és társai felé.
Mondjuk ehhez a háromhoz mindjárt választok is egy-egy könyvet. Krimihez egyértelműen King: Állattemető, pszichothrillerhez Laura Marshall:Friend Request ( Ismerősnek jelölt), ezt is kb. 1500 forintért rendeltem bookdeporól. Fantasyk terén nehéz választani,de mondjuk legyen egy már elkezdett,de jelenleg parkolópályán álló regény, V.E.Schwabtól az Egy sötétebb mágia.

Szóval ezek lennének a terveim, a TBR jar kihívásban is változások várhatók a következő hónapban, de az majd áprilisban kerül terítékre.

Szép napot mindenkinek!

                                              🇬🇧ENGLISH VERSION🇬🇧

Hey guys! It's already March and I'm only making my TBR list/Reading Plan for this year, i'm kind of lost right now. I mean in every aspect of my life.
I have more and more unread books and it's starting to get really frustrating.
I know I disappeared a little, I've been on holiday and visited an amazing place, my soul is still there, even a week later.

But let's see my plans:

1. Harry Potter
It's gonna be a reread, because I read it in elementary school in Hungarian, but I really want to read it in English.

2. The Mortal Instruments
Also a reread, except Heavenly Fire, because I haven't read that yet. I read them 5-6 years ago, i was not a big fan, but I'm watching Shadowhunters know and I really want to get back to the Shadowhunters Universe, so I'm gonna give it another go.

3. The Infernal Devices Trilogy
I haven't read this one yet, but I always heard great things, so I'm looking forward to finally get into it.

4. V.E.Schwab: The Shades of Magic
I started A Darker Shade of Magic, but for some reason I didn't get a chance since then to finish it. I do like it, so I will definitely finish it soon.

5. The Vampire Academy
I saw the movie and I liked it, although people who have read the series said it's awful compared to the books. I'm really curious, hopefully soon I'm gonna have time to get into them.

6. ACOTAR
I know, I know, most of you have read it, but at least I'm gonna read it. I already have my own copy the time will come soon, I'm sure. I'm already in love with the quotes I came across on bookstagram.

7. Six of crows
I don't think that this needs an explanation.

And some more:
- I really want to finally read something from King, I'm thinking of Pet Sematary. I hope to read it before the movie comes out.
- I hope to read 2 English books every month. Keep in mind that English is not my native language, it's Hungarian, so it's a little bit harder to read in English but I also really love it.
- More books from the library. From now on I'm only going to buy the latest releases, my favorites or English novels. I'm a student so my budget is very limited, fortunately I can still buy 3-4 books a month ( or sometimes more), luckily my parents support my reading.
-I want to explore more genres, crimi, psychothriller and more fantasy. Let's see an example for these.  For crimi I'm gonna go with King as I've already mentioned. For psychothriller I got Friend Request by Laura Marshall, and for the fantasy I'm gonna go with A Darker Shade of Magic.

Have a nice day!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése