2018. november 26., hétfő

K.A.Tucker: Tíz apró lélegzet - Könyvajánló



Nem célom hosszú értékeléseket írni, inkább csak rövidebb ajánlókat,kedvcsinálókat szeretnék megosztani a számomra különlegesebb könyvekről. Az első a Tíz apró lélegzet K.A.Tuckertől,amely a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelent meg még 2014-ben. Én is akkor olvastam először, a hétvégén pedig újra a kezeim közé vettem,hogy kicsit képbe kerüljek a második rész olvasása előtt. 
Második olvasásra is ugyanúgy összetörte a szívem,mint elsőre olvasásra,pedig tudtam a végkimenetelét is. 

Először is be kell vallanom,hogy nem vagyok oda a Rubin pöttyösökért túlságosan,a legtöbb egy kaptafára épül és már unalmas mindig ugyanazt a cselekményszálat olvasni. De ez a történet számomra különleges és fontos, leginkább azért mert a rossz,sőt végzetes döntést hozó személy is nagy szerepet játszik,de nem akarok spoilerezni ennél többet.

Adott nekünk egy tragédia ami még a történet elején ki is derül részletesen, egy részeg sofőr balesetet okoz amelyben Kacey szülei,barátja és legjobb barátnője, sőt a másik kocsiban a 3 utas közül 2 is életét veszíti. Kaceynek csak a huga,Livie marad, emiatt (is) nagyon jó kapcsolatban vannak. A nagynénjüknél kell lakniuk,ahonnan megszöknek,mert Livie a nagybátyjuk molesztálni akarta. 
Összepakolnak és Miamiban kötnek ki. Egy szép napon,mosás közben megismerkednek Trenttel, az 1D-ben lakó szomszéd sráccal. Trent szimpatikus,megértő,humoros srác volt. Nagyon tetszett,hogy tudta mit kell tennie és hogyan, lassan kell haladnia lépésről lépésre,minden lépcsőfokot megvászva Kacey szívéig.. Kacey egy hihetetlenül erős lány aki nagyon fiatalon már annyi nehézséggel szembenézett,másnak egész életében nem jut ennyi. Ő is abban a hitben tartotta magát,hogy ha elnyomja az érzéseit és testmozgással adja ki a feszültséget,nem kell szembenézni velük. Ideig óráig ez a stratégia is működik,de az elfojtott érzelmek mindig a felszínre robbannak. 

A többi szereplőt is nagyon kedveltem, Ciklon egy csupaszív lány, egy kis hercegnővel, Ben az óriás ügyvéd, Cain a fiatal sztiptízbár tulajdonos,aki szívén viseli az alkalmazottjai sorsát. Alig várom,hogy az ő könyveiket is el.
Engem nem lepett meg a fordulat, a "gyilkos" kiléte, de attól még összetört és megviselt. Nagyon szurkoltam Colenak és Kaceynek is,hogy jobban legyenek és megtalálják a békét a történtek után. Nem mondom,hogy teljesen egészséges amit Cole csinált,de valamilyen szinten érthető,hogy ő csak jobbá akarta tenni a korábbi tettét.
Köszönöm az írónőnek,hogy ilyen csodás könyvet írt, mosolyogtam,nevettem,könnyeztem és sírtam rajta.
Számomra egy könyv attól jó és különleges,ha valamit megmozgat bennem,valamilyen érzelmet kivált és ez pont ilyen volt. 

Néhány kedvcsináló idézet:

"– Mert a megbocsátás képes gyógyítani."

"-Szeretnélek megmosolyogtatni. Őszintén megmosolyogtatni. Mindig. Majd eljárunk vacsorázni és moziba, vagy bungee jumpingolunk, vagy amit csak akarsz. Bármit csinálhatunk, amitől többet fogsz mosolyogni vagy nevetni.- Ujja az alsó ajkammal játszadozik. – Hadd mosolyogtassalak meg!"

"- Teljesen olyan volt, mint Stephen King Maximális túlhajtasz. A mosógép 
életre kelt és megtámadott. A szennyes és én mostantól hivatalosan nem 
vagyunk beszélő viszonyban."

Köszönöm,hogy elolvastátok,remélem kedvet kaptatok az elolvasásához. 
Írjátok meg ha olvastátok, és,hogy mi a véleményetek róla. 
Sziasztok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése