2024. április 29., hétfő

Amber Smith: Amilyen akkor voltam - Könyvajánló és nyereményjáték

 Amber Smith nagy sikerű regénye hazánkban a Magnólia kiadó gondozásában jelent meg Amilyen akkor voltam címmel. Edennel megtörténik a legrosszabb dolog, ami egy nővel történhet, majd végigkövethetjük, hogy a gimnáziumi évek során hogyan próbálja feldolgozni egymaga ennek a tragikus éjszakának az eseményeit. A kiadó jóvoltából nektek is lehetőségetek van 1 példányt nyerni a könyvből, ehhez nem kell mást tennetek, mint bloggereinkkel tartani és helyesen megoldani a feladványokat. 


Fülszöveg: 


Eden ​legszívesebben visszamenne az időben. Arra a bizonyos napra. Hogy mindent másképp csináljon: ne nevessen a srác poénjain, kerülje a pillantásait az este folyamán, és mindenképpen zárja be a hálószobája ajtaját.

A szóban forgó éjszakán ugyanis Edent a bátyja legjobb barátja megerőszakolta, a lány világa pedig összeomlott. Ami egykor egyszerű volt, most komplikálttá válik. Amit Eden egykor szeretett – akit egykor szeretett –, most gyűlöli. Amit egykor igaznak vélt, abból most hazugság lett. Már semminek sincs értelme, és bár Eden tudja, hogy el kellene mondania valakinek a történteket, nem képes rá. Ezért inkább eltemeti. Azzal az emberrel együtt, aki valaha volt.

Amber Smith provokatív bemutatkozó regénye feltárja a trauma által ejtett mély sebeket, és megmutatja egy fiatal lány erejét, aki megküzd a kamaszkor csalódásaival és elviselhetetlen fájdalmaival, az első szerelemmel és az első szívfájdalommal, a megszakadt és újraélesztett barátságokkal, miközben megtanulja elfogadni a túlélés erejét, amelyről nem is tudta, hogy ott rejtőzik a szívében.


Kiadó: Magnólia

Megjelenés éve: 2024

Oldalszám: 368

Fordító: Kéri Andrea




Amber Smith regényéről évekkel ezelőtt hallottam először instagramon, már akkor felkeltette az érdeklődésem, hogy mennyien dicsérik. Nagyon örültem, amikor láttam, hogy végre magyarul is érkezik. 

A borító mellett sajnos nem tudok szó nélkül elmenni...Nekem a magyar borító nem nyerte el a tetszésem egyáltalán, a könyv elolvasása után pedig egyértelművé vált számomra, hogy miért az van az angol borítón, ami és a szereplők kapcsán konkrét jelentősége van. Szerintem szerencsésebb lett volna maradni az eredetinél. 

Térjünk is rá a történetre, mert arról is van bőven mit írni. Edennel 14 évesen megtörténik a legrosszabb dolog, amit egy nővel megtörténhet, megerőszakolja a bátyja legjobb barátja és úgy érzi, hogy ezt a családjával, azon belül leginkább a szüleivel nem tudja megosztani, így egyedül próbálja feldolgozni ezt a tragikus eseményt, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Azért írom ezt, mert Eden ezután elképesztő önpusztító viselkedésbe kezd amit borzasztóan fájdalmas volt olvasni. Végig az járt a fejemben, hogy mennyire hálás vagyok, hogy én meg tudnám osztani a szüleimmel és a barátaimmal, nem egyedül kellene egy ilyen traumát feldolgoznom. Tényleg elképesztően sajnáltam Edent, folyamatosan emlékeztetnem kellett magam, hogy ilyen szemszögből próbáljam nézni, mert amúgy nagyon dühös voltam Eden viselkedésére. Szerintem nehéz nem dühösnek lenni rá, amikor tudjuk, hogy mi történt. De elég egyértelmű volt, hogy ennek nagyrészt az az oka, hogy így nála volt a kontroll a teste felett egyrészt, másrészt meg legalább nem kellett ezen gondolkodnia. 
Nem egy könnyű olvasmány, sok empátiát igényel az olvasó részéről, hogy Eden szemén keresztül nézze a cselekményt és ne bírálja őt túlzottan. 

Hihetetlen számomra, hogy senkinek nem tűnt fel 4 év alatt, hogy valami nincs rendben vele és teljesen kifordult magából. A szüleinek, a bátyjának vagy a barátainak, de igazából bárkinek. Az egyetlen támogató karakter az életében Josh volt, de nem éreztem azt, hogy nekik most van itt az idejük, pedig nagyon kedveltem Josht és ahogy Edenhez állt. Eden "barátait", de inkább nevezzük társaságnak, mint barátoknak nem kedveltem, önzőek voltak, csak magukra gondoltak és amikor közbe tudtak volna lépni nem tették. 

Mindenki más és máshogy gyógyul, máshogy dolgozza fel a traumáit, legyen szó bármiről, de szerintem ebből a könyvből mást is ki lehetett volna hozni. A vége miatt mindenképp el fogom olvasni a 2. részt, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz Eden sorsa és vajon sikerül-e majd a gyógyulás útjára lépni.

Összességében én kicsit másra számítottam, mint amit kaptam, így nem avattam új kedvencet, de nem bánom, hogy elolvastam. Fontos, hogy megfelelő empátiával álljatok hozzá Eden történetéhez. 




Nyereményjáték

 A nyereményjátékban olyan könyvek után nyomozunk, amelyekben szintén valamilyen trauma jelenik meg. A ti feladatotok, hogy az idézet alapján kitaláljátok melyik könyvről van szó és a címét beírjátok a rafflecopter dobozba. 

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Idézet:

“Eddig a pillanatig küzdöttem, hogy erős maradjak. Küzdöttem, hogy ne sajnáljam magamat túlságosan, amikor másokkal vagyok, így azonban, hogy itt ülök az anyámmal, gyengeségre vágyom. Arra, hogy egy kis időre feladhassam. Azt szeretném, ha levenné a vállamról a terhet, megölelne, és azt mondaná, hogy minden rendben lesz.”


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

04.29. This is my (book) universe

05.01. Könyv és más 

05.03. Utószó

05.05. Kitablar

05.07. Milyen könyvet olvassak?

05.09. Pandalány olvas

05.11. Zakkant olvas

05.13. Spirit Bliss Sárga könyves út

05.15. Sorok között


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése