2023. december 11., hétfő

Kate Dramis: A szentek átka - Könyvajánló

 Sziasztok! Ma az Anassa könyvek egyik újdonságáról, A szentek átkáról hoztam egy ajánlót, fogadjátok szeretettel! Köszönöm a recenziós példányt a kiadónak!


Fülszöveg:

Aya ​a királynő kéme és bizalmasa, a fegyelemnek és a kötelességnek szenteli életét, és arra használja az istenektől kapott adottságát, hogy megakadályozza a sötét varázslat visszatérését. Megesküdött rá, hogy megvédi a harcostársait, Willt is beleértve, aki a királynő végrehajtója és Aya ádáz ellensége.

Mivel a körülmények rákényszerítik őket arra, hogy együttműködjenek egymással, átmenetileg törékeny fegyverszünetet kötnek. Ám amikor bekövetkezik egy tragédia, Aya gondolkodás nélkül cselekszik, és szabadjára engedi azt az erőt, amit a világ ötszáz évvel ezelőtt látott utoljára. Aya majdnem összeroppan, és szembe kell néznie egy képtelenségnek tűnő igazsággal, ami azzal fenyegeti, hogy elveszíti az irányítást önmaga fölött. Kénytelen együttműködni Will-el, mert ki kell deríteniük, ki is Aya valójában. És talán fegyverként fogják használni egy bizonytalan kimenetelű háborúban.

Will-lel az oldalán és a különleges erő birtokában Ayának el kell döntenie: az-e a küldetése, hogy megmentse szeretett világát – vagy pedig az, hogy elpusztítsa.



Már éheztem egy jó fantasyra az utóbbi időben és A szentek átka remek csemegének bizonyult. Valahogy az utóbbi időben (években) a háttérbe kerültek nálam a fantasyk, egy időben nagyon sokat olvastam pedig. Ha egy olvasós fogalmam lesz jövőre, az tuti az lesz, hogy több fantasyt olvassak.

A szentek átka egy igazán érdekes világot tárt elénk, különböző képességekkel, csodás és részletes világfelépítéssel. Néha talán kicsit túl részletes is, úgyhogy az elején bevallom nehezen haladtam , mert úgy éreztem, hogy egy helyben toporgunk és nem haladunk előre. Will és Aya utazásával kezdett izgalmassá válni és igazán az utolsó 80 oldalban teljesedett ki szerintem a történet, akkor már kapkodtam a fejem, hogy felfogjak minden történést. Tele van rejtélyekkel, titkokkal a történet. Az elején tényleg nagyon kell figyelni, hogy az ember felfogja, hogy pontosan ki hol helyezkedik el ebben a világban és mi a szerepe, mert tényleg nagyon részletes, világfelépítést kaptunk, erre panasz nem lehet. 

Aya, ahogy a fülszöveg is írja a királynő kéme és bizalmasa, adottságaival a sötétség ellen harcol. De mi van, ha benne is rejlik sötétség? És ha mindent meg kell kérdőjeleznie, amiben eddig hitt?  

Egy nagyon makacs és akaratos karakter, aki néha fejjel rohan a falnak és nem hallgat senkire. Igazán belevaló és kiáll mindenkiért, akit szeret és mindenért, amit igaznak hisz. A történet során sokszor meg kellett kérdőjeleznie magában, hogy vajon a jó oldalon áll-e. Általában kedveltem, de voltak olyan tettei, aminél csak a fejemet fogtam, hogy pls ne csináld ezt. 

Másik főszereplőnk Will, aki szintén a királynő bizalmi körének a tagja és Aya ellenségeként van aposztrofálva, bár igazán érdekelt volna, hogy honnan ered ez az ellenségeskedés közöttünk, mert erről nem tudtunk meg semmit, nekem ez nagy hiányom volt a történettel kapcsolatban. Willt én nagyon szerettem, bár neki is voltak olyan tettei, aminél egy kis kommunikációval többet el tudott volna érni, mint a titkolózással, elég a levelekre gondolni. 

Enemies to lovers azért erős kifejezés, talán hosszútávon helyes ráhúzni ezt a történetre, most inkább morzsákat kaptunk ezt illetően és ezt szintén az utolsó 100 oldalba belezsúfolva. Aya és Will közötti kémia szerintem nem volt a legerősebb, valahogy hiányoltam azt a lapokat átitató vágyat, amit az enemies to lovers sztoriknál szeretek. De kíváncsian várom a romantikus szál alakulását is a folytatásban. 

A farkasos rész nekem nagyon tetszett az elején, de azon kívül sokat nem tudtunk meg róluk, pedig szerintem érdekes adalék volt a sztorihoz, de talán a 2. részben több szerephez jutnak. 

Sokaknál olvastam, hogy olyan mint az Üvegtrón, én azt nem olvastam, úgyhogy nem tudok ezt illetően nyilatkozni, szerintem egy izgalmas nyitókötet, ha sikerül elkapni a fonalat. 

Összességében én erős 4 csillagot adok a könyvnek, az eleje inkább lehúzta, a vége pedig felfele, mindenképpen olvasni fogom a következő részt is. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése