2023. január 18., szerda

Emily J. Taylor- Hotel Magnifique - Könyvajánló

Sziasztok! Ma egy igazán varázslatos történetet szeretnék bemutatni nektek, ami engem teljesen beszippantott, ez pedig a Hotel Magnifique lenne a Menő Könyvektől. Ezúton is szeretném megköszönni a könyvet! 

Fülszöveg: 
Jana minden vágya, hogy hazatérhessen szülőfalujába, Aligney-ba, de rossz sorsa Durc kikötővárosához szögezi, ahol elkeseredetten próbálja eltartani magát és húgát, Zosát, egy bőrcserzőben vállalt állásból. Ám egy nap a városba érkezik a Hotel Magnifique. 
A legendás hotel nem csupán a csak itt megtapasztalható mágiáról híres, hanem arról is, hogy minden reggelre más-más városban bukkan fel. Jana és Zosa természetesen nem engedhetik meg maguknak, hogy megszálljanak a hotelben, de állásra jelentkeznek, és hamarosan életük legnagyobb kalandjának közepén találják magukat. A hotelben azonban gyorsan kiderül, hogy a szépen csillogó, mágikus máz veszélyes titkokat takar. 
A jóképű ajtónállóval, Bellel az oldalán Jana nekivág, hogy felfedje a hotel titkát és megmentse a húgával együtt a hotel összes dolgozóját. A sikerért szembe kell szállniuk a kegyetlen hotelmesterrel és kockára kell tenniük mindazt, ami a legfontosabb számukra. Ha viszont elbuknak, soha nem térhetnek haza, sőt, olyan sors vár rájuk, amely legrosszabb rémálmukat is felülmúlja.



Először is muszáj megemlítenem külön ezt a csodálatos borítót, imádom a színeit, a motívumokat rajta, igazából tényleg élmény ránézni és tuti, hogy jól látható helyre kerül a polcomon.

De ne csak a külsőségekről beszéljünk, a történet maga is bőven említésre méltó. Sok sok jó és néhány kevésbé pozitív véleményt olvastam róla, az én véleményem is abszolút a pozitív kategóriába fog esni, én nagyon imádtam a könyvet. 
A történet elején megismerjük Janát és 13 éves húgát Zosát. Jana szeretne visszajutni szülővárosukba, de nincs pénze, így felcsillan a szeme, amikor meglátja, hogy a Hotel Magnifique sok-sok év után visszatér a városba és állást hirdetnek. Miután bejut a Hotelbe rögtön realizálja, hogy dolgozóként nem is olyan varázslatos hely, mint ahogy azt a vendégekkel elhitetik. Húgától hamarosan elválasztják és egyedül marad. A Hotel Magnifique mágikus szórakozást kínál a vendégeknek, amiért a souminairek felelnek, akik mágiával rendelkeznek, ám szükségük van egy tárgyra, az artéfactra, hogy kordában tartsa az erejüket. A hotel vendégei csak a pompát élvezhették, de a dolgozók számára nem jelentett egyet a fényűzéssel és szórakozással. Bel, a kulcsmester felel azért, hogy pontban éjfékor eljussanak a következő úticélhoz, amelynek köze van az artéfactok gyűjtéséhez a hotelmester számára, akinek igazi szándékát kutatja Jana néhány segítője segítségével.

Amíg Jana az igazságot kutatja, megismerjük a Hotel néhány dolgozóját és azt, hogy hogyan kerültek ide. Janával együtt előttünk is lelepleződtek a hotelmester titkai, viszont számomra ez kicsit kevés volt, szerintem jobban is ki lehetett volna dolgozni azt, hogy pontosan mi a hotel, a suminairek története és hogyan jutottunk el az artéfactokhoz és a mai eseményekhez. Nagyon pörgős volt az egész történet, az olvasó biztosan nem fog unatkozni, ha másért nem, azért Janának mindig sikerült valami slamasztikába kerülnie, hogy szórakoztasson minket. Tényleg nem tudtam letenni a könyvet és másfél nap alatt el is olvastam, természetesen tanulás helyett, de ki fog letenni egy könyvet 100 oldallal a vége előtt, az izgalmak kellős közepén?! Miután kiderült az egyik titok eszméletlenül felgyorsultak az események, nem győztem feldolgozni, hogy most vajon ki a "jó" és ki a "rossz" és mi miért történik. 
El tudtam volna képzelni esetleg egy duológiaként, mert az írónő tényleg érdekes világot alkotott és szívesen olvastam volna róla még. Azért eléggé erős volt a Caraval vibeja a történetnek, bár az első pár fejezet elolvasása után teljesen átadtam magam ennek a történetnek és nem a Caravalon gondolkodtam.

Mivel a cselekmény is ilyen pörgős volt, a karakterek múltjába sem tudott úgy igazán belemerülni az írónő. Jana kedvelhető, ám eléggé makacs karakter, aki ahogy már írtam, mindig oda ment és azt csinálta amit nem kellett volna. Zosa karaktere is nagyon érdekes volt, belőle tényleg keveset kaptunk, milyen jó lenne, ha az írónő írna egy folytatást Zosáról. Lehet meg is keresem az email címét és javaslom neki.:) Kettejük kapcsolata nagyon fontos a cselekmény szempontjából, hiszen Jana alapból is miatta vág neki ennek a kalandnak és végig ő motiválja minden tettét, ami példaértékű és csak az motiválta, hogy segíthessen a húgának, nyilván a húga iránt érzett szeretete tette kissé meggondolatlanná is, de hát ki nem tenne meg mindent a szeretteiért?!
Bel is szimpatikus volt, közben nagyon sajnáltam őt és érdekelt volna a története, de nagyon kedveltem, ahogy Janaval bánt és próbált segíteni neki.

Természetesen egy icipici romantika sem maradhatott ki, de tényleg nem ezen volt a fő hangsúly és az írónő szerintem szuperül kivitelezte, a szikrák ott voltak Jana és Bel között, érezni lehetett, hogy ennek még lesz folytatása kettejük között, de abszolút nem volt sok és semmi olyan nem volt benne, úgyhogy tényleg bátran ajánlom 14 éves kortól olvasni. Ha valakinek könyvet szeretnétek és nem tudjátok mit adjatok, akkor ezt a szuper mesés-varázslatos fantasyt én bátran ajánlom, könnyen befogadható és izgalmas, nyilván nem lehet egyetlen kötetben valami extra világot alkotni. 
Az írónő nekem elnyerte a tetszésem, biztosan figyelni fogom a megjelenő köteteit.:)
Caraval rajongók, fantasyval ismerkedők ne hagyják ki ezt a varázslatos utazást, amit a Hotel Magnifique kínál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése