2022. augusztus 31., szerda

Kedves Evan Hansen - Könyvajánló

 Ma egy igazán különleges könyvet szeretnék nektek bemutatni, a Kedves Evan Hansent. Fogadjátok szeretettel! 



Először Anikó barátnőmtől hallottam a történetről és a musical zenéit is ő mutatta nekem, amit azután elkezdtem magamtól hallgatni, annyira megtetszettek. A könyv olvasására csak most kerítettem sort, de ahogy a mondás is tartja, jobb később, mint soha. Számomra így utólag derült ki, hogy a musical alapján írták a könyvet és nem fordítva történt, elég ritka az ilyen. 

A téma nagyon érdekes és egyedi, Evan Hansen egy véletlen hazugságba keveredik, amiből ahelyett, hogy kimászna, inkább még jobban belekeveri magát. Érthetetlen, hogy egy ilyen magának való, csendes fiú hogyan tud ekkora slamasztikába kerülni. Az is érthetetlen, hogy miért nem vallja be az igazságot. 

A történet elején megismerjük Evant, aki az édesanyjával él, a terapeutájától pedig azt a feladatot kapja, hogy magának címezve írjon levelet, amelyben leírja, hogy miket csinált, milyen pozitív dolgok történtek vele, egy ilyen levél okozza a vesztét, amely Connor kezébe kerül. Vagy inkább zsebébe, amelyet édesanyja talál meg és ezzel indul Evan kálváriája. Connor egy nagyon nagyon érdekes karakter számomra, egész végig azon gondolkodtam, hogy mi is vezette el addig ameddig és nem mondom, hogy teljesen megelégedtem a válasszal, maradjunk annyiban, hogy inkább meglepődtem
. Nagyon jó ötlet volt az ő szemszögét is beletenni, számomra sokkal érdekesebbé tette a történetet, hogy az ő belső gondolatait is végig tudtuk követni. Szerettem volna még többet megtudni róla, a családról és Zoeról. Evan barátai közül Jared volt a kedvencem, két annyira más karakter, de mégis jól kiegészítették egymást és imádtam az sms-eiket.

Elég sok kérdést felvet az olvasóban, megéri-e hazudni, hogy ne bántsunk meg valakit vagy azért, mert kellemetlen lenne az igazságot közölni? Mi a különbség egy apró füllentés és nagyon sok embert érintő, hatalmas hazugság között? Hol a határ a jóindulatból eredő kegyes hazugság és az igazságot rejtegető hazugság között? Evan és a barátai tényleg jól belemásztak, emaileket hamisítottak, alapítványt csináltak, de miért? Hogy Evannek ne kelljen szembenéznie az igazsággal? Nagyon elgondolkodtató volt az egész történet, ahogy említettem millió kérdést felvetett bennem és kíváncsian vártam, hogy mi lesz a kimenetele a hazudozásnak, de nem spoilerezek többet, így is többet árultam el, mint illett volna.:) 

Nem mondom, hogy ez egy könnyű történet volt, elég lassan is haladtam vele, mert mindig át kellett szellemülnöm az olvasáshoz, de megérte, különleges olvasmányként marad meg bennem ez a kissé depresszív sztori. 


Köszönöm a recenziós példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!


A képek forrása: Pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése