2020. március 30., hétfő

Jonathan Wilson: A Barcelona- örökség - Könyvajánló


Köszönöm a recenziós példányt a Jaffa Kiadónak! 

Nos elöljáróban elmesélném, hogy hogyan is lettem Barcelona fan. 2014-ben kezdődött a vb idején, előtte kb sosem néztem meccseket, de akkor a csapból is az folyt, illetve egy bizonyos név. Méghozzá Neymar neve. Neymar így, Neymar úgy, de ügyes, de csodás. Annyit hallottam, mondom megnézem ki a fészkes franc ez a csodagyerek, rákerestem a neten, láttam pár videót, aztán elkezdtem nézni Brazília meccseit, majd a sérülése után is elkezdtem követni, illetve megnéztem, hogy melyik klubnál játszik. Így kezdtem el nézni a Barca meccseit, így szerettem meg az egész csapatot, utána olvastam minden játékosnak, a csapat történetének is, sokáig minden egyes meccsüket néztem. Miután Neymar elhagyta a Barcelonát vele már kevésbé foglalkoztam, de a csapatot ugyanúgy követtem, viszont az utóbbi 1 évben kevésbé néztem a meccseket, ha igen, akkor is inkább a BL meccseket követtem. Ez lenne a rövid története a fociszeretetemnek. Ja és azért akartam Barcelonába menni, hogy megnézhessem élőben a stadiont, és ez valóra is vált. A várost is imádtam, nemcsak a stadiont.:D 

Most, hogy a háttérsztorit megismertük, hogy miért is kedvelem ennyire a csapatot érhető, hogy a könyv azonnal felkeltette az érdeklődésem és nem is kellett csalódnom. Nagyon részletes és érdekes információkat olvashattam. Az első fejezet is nagyon érdekes volt, Cruyff nevét sokszor hallottam, de pontosan nem voltam képben, hogy mennyit is tett a mai foci arculatának kialakulásáért. Sokan mondják ,gondolják, hogy jaj ezek csak rugdossák a labdát ide-oda, ostobák mind. Lehet, hogy nem orvosok, gyógyszerészek, mérnökök vagy atomfizikusok, de mégis zsenik, csak a pályán. Teljesen más látásmódot és gondolkodást igényel, mindig pörögni kell, előre gondolkodni és előre látni, egyszerre dolgoznak mentálisan és fizikálisan. Nyilván nem mondom, hogy ezért több tíz millió eurót kell kapniuk, de mégsem illik lenézni, hogy ők csak kergetik a labdát. 

Sok olyan ma híres és elismert edző pályafutásának kezdetéről olvastunk, akik játékosként is megfordultak a Barcelonában illetve esetleg edzőként is. Számos sokak által ismert és elismert játékos neve és története is felbukkant, akik nem feltétlenül a Barcával lettek híresek, de itt is megfordultak és kicsit őket és a játékstílusukat is megismerhettük. Bevallom a csapat történelmébe nagyon mélyen nem ástam bele magam, úgyhogy számos érdekességet megtudhattam. Olyan meccsek történéseibe és részleteibe ásta bele magát az író és tárta fel előttünk a részleteket, amelyek nagyon meghatározóak voltak vagy pozitív vagy negatív szempontból. 

A legtöbb focikedvelőnek szintén ismerős lehet Guardiola és Mourinho kettőse és különböző szemlélete. Míg egyikük követte Cruyff taktikáit és szemléletét, a másik erősen ellenezte, mégis mindkettő zseniális edző a maga módján.

Ajánlanám azoknak akiket tényleg érdekel a taktika és a szemlélet a játék mögött illetve egy kis focitörténelem. Nem mondom, hogy egyben letoltam, inkább mindig olvastam 1-2 fejezetet, amikor kedvem volt, valószínűleg ezért tartott hosszú hetekig az olvasása.:D 
Szerintem ajándéknak is tökéletes, barátnak, apának, nagypapának, vagy bárkinek, akiről tudjátok, hogy érdekelheti. 

Focirajongóknak kötelező!!:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése