2022. november 7., hétfő

Mészáros Dorka: Filter nélkül - Könyvajánló

Sziasztok! Ma a Menő könyvek jóvoltából egy nagyon fontos és több szempontból hiánypótló történetet szeretnék nektek bemutatni.

A social media megjelenése új dimenziókat nyitott meg az emberiség számára, a kezdeti csodát azonban mára erősen belengik a negatívumok is. Ugyan a világ bármely tájáról információt kaphatunk egy pillanat alatt,akár beszélgethetünk is, megoszthatjuk örömünket,bánatunkat, de számos árnyoldala van a különböző platformoknak. Az instagram és a tiktok is tele van tökéletesnek beállított lányokkal/fiúkkal, akikre a mai fiatalok követendő példaként tekintenek, ezeknek az irreális elvárásoknak akarnak megfelelni. Online könnyű elhihetni az emberekkel, hogy valaki boldog és csodás élete van, miközben amint leengedi maga elől a telefont rögtön elhalványul a kamu mosoly,amit a kép kedvéért biggyesztett fel az arcára. Ha valaki csak a boldog pillanatokat rakja ki akkor az a baj, ha megosztja a negatívumokat is,akkor meg miért panaszkodik folyamatosan? Rövidre fogva a mai világban nincs olyan, ami mindenkinek megfelelne, vagy aki mindenkinek megfelelne. 


Mészáros Dorka a #Filter nélkül című legújabb történetében hasonló gondolatokat boncolgat egy fiatal lány, Írisz szemszögén keresztül. Írisz egy nagyon szép és nagyon okos lány, szinte kapkodnak érte, hogy modellkedjen, de ő eleinte nem kér belőle, az oldalait legjobb barátja, Karmi kezeli. Mindig is a tudomány érdekelte, a fizika, a biológia, mikrobiológus szeretne lenni. 


Amit negatív érzelemként írok le most az nem a könyv negatívuma, pontosan az ellentéte. Annyira jól megragadta Dorka ezeket a szituációkat, tökéletesen papírra vetette őket, pont ezért idegesítettem fel magam ennyire,mert ez így van a valóságban is. Nekem nagyon nagyon tetszett a könyv, főleg amiatt is amit az előbb kifejtettem, megjelenik benne a modell szakma annak minden szépségével és csúfságával, a social média, a szociális nyomás a társainktól és sajnos a párkapcsolati erőszak is. A könyv olvasása közben rengetegszer olyan ideges lettem, gondolkodtam azon, hogy abbahagyom, mert egyszerűen kikészített, de a valóságból sem lehet kilépni, úgyhogy olvastam tovább. Ali viselkedése háborított fel a legjobban, de a könyv majdnem összes férfi szereplője kiverte valamivel a biztosítékot. A történetben rengeteg, tabunak számító téma terítékre került, ha mindegyikről kifejteném a véleményem akkor sosem lenne vége ennek az értékelésnek, így igyekszem rövid lenni. Amit még nagyon fontosnak tartok, hogy megemlítésre került a képhamisítás, amit szinte bárki pillanatok alatt megcsinálhat és életem mehetnek tönkre, úgyhogy tényleg nagyon fontos figyelni arra, hogy mi kerül ki az internetre. 


Kötelezővé tenném minden fiatalnak ezt a könyvet. Nagyon fontos gondolatok vannak benne, amit nem ártana ha minél többen elolvasnának és megpróbálnánk megelőzni. 


Hawa volt az egyik kedvenc karakterem, de Győző is nagyon szimpatikus volt, mindketten segítőkészek voltak és a legjobbat szerették volna Írisznek. Karmit is kedveltem, de nem tetszett, hogy ő akarta folyamatosan irányítani Írisz oldalait, kicsit olyan volt, mintha a sajátjának képzelte volna és rajta keresztül próbált volna befutni,de ezt leszámítva bírtam. Polli is egyre szimpatikusabbá vált és Judit is, szépen lassan összecsiszolódtak egy családdá. Bea, Karmi édesanyja is nagyon szerethető volt, igazi pótanya. 

A végére hagytam azt a görény Aladárt, olyan ideges lettem azt a jelenetet olvasva, majdnem földhöz vágtam a könyvet. 


Tényleg nagyon nagyon ajánlom mindenkinek, hogy olvassa el ezt a könyvet, ahogy Dorka is írta, olvasás után nem ereszt el Írisz története.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése